נחומצ'ה כתב:וליודעי המקרא, האם 'בֵֵאור' הנכון או 'ביאור' הנכון
נחומצ'ה כתב:במסגרת פרוייקט שאני עסוק בו, באה לידי מספר רב של הפניות לבאור הלכה של המשנ"ב.
ומכאן אני בא לספק, האם לרשות בקיצור כך: ביה"ל או באה"ל.
לראשונה יתרון רב, שהוא קליט לכל קורא אך משום האמת מתאים באה"ל
כיון שהמשנ"ב רשם 'באור הלכה', וקיצור ה'ביהל' כלל אינו נכון.
מה אומרים החברים?
וליודעי המקרא, האם 'בֵֵאור' הנכון או 'ביאור' הנכון
נוריאל עזרא כתב:נחומצ'ה כתב:במסגרת פרוייקט שאני עסוק בו, באה לידי מספר רב של הפניות לבאור הלכה של המשנ"ב.
ומכאן אני בא לספק, האם לרשות בקיצור כך: ביה"ל או באה"ל.
לראשונה יתרון רב, שהוא קליט לכל קורא אך משום האמת מתאים באה"ל
כיון שהמשנ"ב רשם 'באור הלכה', וקיצור ה'ביהל' כלל אינו נכון.
מה אומרים החברים?
וליודעי המקרא, האם 'בֵֵאור' הנכון או 'ביאור' הנכון
במשנה ברורה ווארשא שהוציא החפץ חיים בעצמו בכל החלקים כתוב גם בשער וגם בפנים הספר 'ביאור הלכה' עם יוד.
נחומצ'ה כתב:האמת ששמתי לבי, שבמהדורות הישנות [שאינם מנוקדות], אכן הכותרת 'ביאור הלכה' והר"ת כפי שמובאים במשנ"ב הוא בה"ל.
אך במהדורות החדשות [המנוקדות], הכותרת היא 'באור הלכה' כשב' צרויה [תואם להסבר הרב 'כדכד' לעיל], והם גם פתחו את הר"ת כ'באור הלכה'.
נוריאל עזרא כתב:נחומצ'ה כתב:האמת ששמתי לבי, שבמהדורות הישנות [שאינם מנוקדות], אכן הכותרת 'ביאור הלכה' והר"ת כפי שמובאים במשנ"ב הוא בה"ל.
אך במהדורות החדשות [המנוקדות], הכותרת היא 'באור הלכה' כשב' צרויה [תואם להסבר הרב 'כדכד' לעיל], והם גם פתחו את הר"ת כ'באור הלכה'.
אכן, רק במהדורות המנוקדות החלו לכתוב בלי יוד כי כל מטרת היוד להודיע על ב' צרויה.
אגב מה החלטת? ביה"ל כנהוג, בה"ל כמהדורות ללא הניקוד(וכן הוא גם בדפוס שהיה בחיי המשנה ברורה) או ללא ר"ת ביאור הלכה ואם מנוקד אז ללא יוד?
נחומצ'ה כתב:נוריאל עזרא כתב:נחומצ'ה כתב:האמת ששמתי לבי, שבמהדורות הישנות [שאינם מנוקדות], אכן הכותרת 'ביאור הלכה' והר"ת כפי שמובאים במשנ"ב הוא בה"ל.
אך במהדורות החדשות [המנוקדות], הכותרת היא 'באור הלכה' כשב' צרויה [תואם להסבר הרב 'כדכד' לעיל], והם גם פתחו את הר"ת כ'באור הלכה'.
אכן, רק במהדורות המנוקדות החלו לכתוב בלי יוד כי כל מטרת היוד להודיע על ב' צרויה.
אגב מה החלטת? ביה"ל כנהוג, בה"ל כמהדורות ללא הניקוד(וכן הוא גם בדפוס שהיה בחיי המשנה ברורה) או ללא ר"ת ביאור הלכה ואם מנוקד אז ללא יוד?
זה שנים אני כותב 'ביה"ל'. [שהוא קליט יותר לקורא הממוצע]. אך לאחרונה הסתפקתי מצד האמת...
ייש"כ!לבי במערב כתב:'בה"ל', לצאת מכל ספק.
לבי במערב כתב:דוקא קיצור 'שבט הלוי' לשבה"ל מקובל מאד.
אין עצה, יש ספרים רבים שנקראים בשמות דומים או קוצרו בצורה שָׁוָה, ונצרכת בקיאות להבחין.
מדובר בקיצור שאינו נפוץ מחוץ לתחומו, ולכן אצטרף להמלצה על פתיחתו בפעם הראשונה (ולפענ"ד אין צורך לחזור ולכתבו במלואו לכל אורך הספר, ודלא כמ"ש החו"ר באשכול הנסמן). גם את חנ"ן, אגב, אכליל בזה (אך לא 'נ"ט בר נ"ט').חרט כתב:והוא הדין גם למשל במאמרים למדניים: אאמע"ר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים