גוראריה כתב:אגב, הבעלזער רב זי"ע לא סטרו על פיו!
[שמעתי מאחיינו]
עשוי לנחת כתב:[וכבר ידוע העובדא מהילד שזכר וכו' ונכנסו לאדמו"ר מבעלז וכו' ואכמ"ל, וידוע הווארט של הרבי מסאטמער זצ"ל וכו' - לא זה הנושא כעת]
עשוי לנחת כתב:וכשהיינו צעירים אמרו לנו שהבקע שיש בין האף לפה הוא מחמת ה'פליק' של המלאך. זה נשמע קצת בדוי. אך לפני הסקת המסקנות אולי יש מי שיכול לאשר את הנתון המעניין הזה. או שמא יחשוף את מקור הענין.
גוראריה כתב:תשובה לשני ההערות דלעיל: מהא דהבעלזער רב לא סטרו ובכ"ז יש לו בקע, תסיק את המסקנא לבד...
עשוי לנחת כתב:השאלה היא מה עם גויים, וכן מה לגבי נשים, אם יש להוכיח שמלמדים אותם תורה? ועוד כהנה וכהנה...
אדג כתב:לאחי שליט"א, אין את הסימן מתחת לאף, ועל-אף שהוא אכן משכמו ומעלה, חריף ובקי עייל ונפיק, אף אחד לא יטען שמעולם לא שכח לימודו...
נוטר הכרמים כתב:מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א נוהג להדגיש כי אותו הילד ציטט גם קטעים שלמים מהבן איש חי..., ועי' בספר החדש על הבן איש חי בהוצאת 'אהבת שלום'.
מעיין כתב:איני יודע שיהא זו מחמת סטירה של המלאך
אבל בעצם מציאתו יש סודות נוראים מתיקוני דיקנא המבוארים באידרא רבה
אדג כתב:מה ששאלת למה אף לאו"ה יש, הרי ידוע שמצד שרשם למעלה, הרי או"ה היו צריכים לילך על ד' כחיות ובהמות, ומה שמהלכים כאדם זהו מצד שתהיה בחירה חופשית, שאם ילכו כבהמות יכירו הכל במעלתם של ישראל. וא"כ, אולי יש לומר שגם זה הוא מצד הבחירה חופשית.
[בהומור כמובן]
גוראריה כתב:תשובה לשני ההערות דלעיל: מהא דהבעלזער רב לא סטרו ובכ"ז יש לו בקע, תסיק את המסקנא לבד...
עשוי לנחת כתב:יאיר, יישר כח,
מה זה האתר הזה החסום למנותבים? ומי זה המשיב שם שהיה ברור לו שזה קשקוש גננותי?
יאיר כתב:עשוי לנחת כתב:יאיר, יישר כח,
מה זה האתר הזה החסום למנותבים? ומי זה המשיב שם שהיה ברור לו שזה קשקוש גננותי?
"חברים מקשיבים" (אתר דת"ל) והעונה שמו "ליעד". (זה מה שידוע לי. כיצד יודע אתה שחסום הוא? בדקת דרך גוגל?)
(אגב, לא היה ברור לו שאין מקור-עיי"ש).
מעיין כתב:למעלה כתבתי שעצם מציאות השקע טובא גניז בגוויה וכתבו שארחיב הדברים
ולא תחשדו שיש לי איזה ידיעה בדברים הנשגבים
מ"מ כהשלמה לדברי ישבב שכתב דענין סטרו על פיו היא רומז לענין השתיקה ולא מצא לקשר הדברים לענין השקע מצאתי לנכון להעתיק דברי הזוהר בענין
וארור האיש אשר יעשה פסל ומסכה וגו'
ז"ל הזוהר באדרא רבה פ' נשא דף קלג.
תקונא תליתאה, מאמצעיתא דתחות חוטמא, מתחות תרין נוקבין, נפיק חד ארחא, ושערא אפסיק בההוא ארחא...
משום דהאי אורחא סימנא לשתיקותא, ומהאי הוא מאן דאחזי ואזהר לשתקאה, להאי אורחא רשים. [-מי שרוצה להזהיר ולהשתיק משים אצבעו על מקום ההוא]
ובדף קמ:
דתאנא האי אורחא דנחית תחות תרין נוקבין דחוטמא, ושערין זעירין מליין לההוא ארחא ...מכאן מאן דבעי לאגזמא, תרי זמני בטש בידיה בהאי אורחא.[-מי שרוצה להזהיר ביותר ולהשתיק משים אצבעו על מקום ההוא ב' פעמים]
ישבב הסופר כתב:יתכן שהכוונה כאן בילד היוצא לאויר העולם כך הוא: 'סטרו על פיו' הוא כינוי להשתיק, וכן הדעת נותן. אצל נבוכדנאצר השתיקו המלאך למען לא ימשך בשירו ויתפאר יותר ממה שאמר דוד, 'וסטרו על פיו' היינו שפעל שישתוק. וכאן המלאך בא לבלום פי הילד, שלא יגלה מה שלמדוהו כל אותן הימים, וזה מתבצע ע"י ש'משכחו כל מה שלמדו'.
מ"מ כהשלמה לדברי ישבב שכתב דענין סטרו על פיו היא רומז לענין השתיקה ולא מצא לקשר הדברים לענין השקע מצאתי לנכון להעתיק דברי הזוהר בענין
מעיין כתב:כן כתבתי בהודעתימ"מ כהשלמה לדברי ישבב שכתב דענין סטרו על פיו היא רומז לענין השתיקה ולא מצא לקשר הדברים לענין השקע מצאתי לנכון להעתיק דברי הזוהר בענין
ישיבישקייט כתב:באמת מה עם נשים, הם לומדות תורה עם המלאך או לא?
ישיבישקייט כתב:באמת מה עם נשים, הם לומדות תורה עם המלאך או לא?
עשוי לנחת כתב:מעיין כתב:למעלה כתבתי שעצם מציאות השקע טובא גניז בגוויה וכתבו שארחיב הדברים
ולא תחשדו שיש לי איזה ידיעה בדברים הנשגבים
מ"מ כהשלמה לדברי ישבב שכתב דענין סטרו על פיו היא רומז לענין השתיקה ולא מצא לקשר הדברים לענין השקע מצאתי לנכון להעתיק דברי הזוהר בענין
וארור האיש אשר יעשה פסל ומסכה וגו'
ז"ל הזוהר באדרא רבה פ' נשא דף קלג.
תקונא תליתאה, מאמצעיתא דתחות חוטמא, מתחות תרין נוקבין, נפיק חד ארחא, ושערא אפסיק בההוא ארחא...
משום דהאי אורחא סימנא לשתיקותא, ומהאי הוא מאן דאחזי ואזהר לשתקאה, להאי אורחא רשים. [-מי שרוצה להזהיר ולהשתיק משים אצבעו על מקום ההוא]
ובדף קמ:
דתאנא האי אורחא דנחית תחות תרין נוקבין דחוטמא, ושערין זעירין מליין לההוא ארחא ...מכאן מאן דבעי לאגזמא, תרי זמני בטש בידיה בהאי אורחא.[-מי שרוצה להזהיר ביותר ולהשתיק משים אצבעו על מקום ההוא ב' פעמים]ישבב הסופר כתב:יתכן שהכוונה כאן בילד היוצא לאויר העולם כך הוא: 'סטרו על פיו' הוא כינוי להשתיק, וכן הדעת נותן. אצל נבוכדנאצר השתיקו המלאך למען לא ימשך בשירו ויתפאר יותר ממה שאמר דוד, 'וסטרו על פיו' היינו שפעל שישתוק. וכאן המלאך בא לבלום פי הילד, שלא יגלה מה שלמדוהו כל אותן הימים, וזה מתבצע ע"י ש'משכחו כל מה שלמדו'.
אולי באמת דבריכם משלימים את זה כפתור ופרח ודוק.
ולמה מראין לעובר במעי אמו ושוכח לבסוף אלא זה דומה לחולם חלומות הרבה ושוכח אלו היה מדבר מיד כשיצא מרחם אמו היה אומר מה שראה בבטן זה דומה לזקן ששכח תלמודו מחמת אונסו כך אינו מדבר עד כמה שנים ושוכח
ז"ל הזוהר באדרא רבה פ' נשא דף קלג.תקונא תליתאה, מאמצעיתא דתחות חוטמא, מתחות תרין נוקבין, נפיק חד ארחא, ושערא אפסיק בההוא ארחא...
משום דהאי אורחא סימנא לשתיקותא, ומהאי הוא מאן דאחזי ואזהר לשתקאה, להאי אורחא רשים. [-מי שרוצה להזהיר ולהשתיק משים אצבעו על מקום ההוא]
ובדף קמ:
דתאנא האי אורחא דנחית תחות תרין נוקבין דחוטמא, ושערין זעירין מליין לההוא ארחא ...מכאן מאן דבעי לאגזמא, תרי זמני בטש בידיה בהאי אורחא.[-מי שרוצה להזהיר ביותר ולהשתיק משים אצבעו על מקום ההוא ב' פעמים]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 497 אורחים