חיימקה כתב:יאיר אתמר כתב:בבקשה, יש תורת הקורא רות ע"ו?
תודה רבה!
שמא ע"ה גם טוב?!
ייש"כ אבל יש לי כבר את ע"ה.
למעשה הודיעו לי כי ע"ו לא נשלח.
חיימקה כתב:יאיר אתמר כתב:בבקשה, יש תורת הקורא רות ע"ו?
תודה רבה!
שמא ע"ה גם טוב?!
יג יט וּמָה הָאָ֗רֶץ: להפריד בין הדבקים וכן בפס' הבא ; בָּהֵ֔נָּה הַבְּמַחֲנִים: להפריד בין הדבקים;
יג כ הַשְּׁמֵנָ֨ה הִ֜וא: להפריד בין הדבקים
כדכד כתב:שם פעולה כמו "לקנות" ,"למכר", "לזכר" שבבנין קל תמיד הל' בחיריק
במסתרים כתב:כדכד כתב:שם פעולה כמו "לקנות" ,"למכר", "לזכר" שבבנין קל תמיד הל' בחיריק
מפני השוא שאחריו! ולכן בבנינים שאין שוא חזר לתמותו לְשַבר לְהפעיל ולְהתפעל, וזה פשוט
כדכד כתב:בבנינים שבהם ל' בשו"א אז היא בשווא
בבנין קל הל'תמיד בחיריק ופ' הפעל בשו"א נח ואם ע' הפעל היא בג"ד כפ"ת אז היא דגושה תמיד
במסתרים כתב:כדכד כתב:בבנינים שבהם ל' בשו"א אז היא בשווא
בבנין קל הל'תמיד בחיריק ופ' הפעל בשו"א נח ואם ע' הפעל היא בג"ד כפ"ת אז היא דגושה תמיד
קשה להבין אותך
הדבר פשוט שאם לא השוא שאחריו גם הל' היתה בשוא (וזה מובן גם מחבריו בשאר הבנינים)
הביאו לך את לנתוש ולנתוץ
ויש להוסיף עליהם כהנה וכהנה: לטבוח ישרי דרך, לפגוע בכהני ה', לצבוא צבא
ומסתמא יש עוד
לסבב הוא מחלוקת הספרים וכהובא גם במנחת שי, והכרעת הרב אחד מעיר אינה מסברא אלא על פי הספרים המדוייקים
מה טענתך
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים