מורה צדק כתב:
מה שאפשר לומר שמי שנוהג כן הוא מפני החזן הממהר, ובשביל שיספיק לומר אמן על דאמרינן בעלמא, מפסיק בבריך הוא כמ"ש בשלמי ציבור דף פד ע"ב שאם החזן ממהר מספיק לומר עד יתברך.
חיימקה כתב:יסלח לי כבודו אבל זה לשון הש"צ "ונראה דלכו"ע אם ממהר האומר קדיש שבעוד שיאמר עד דאמירן בעלמא יאבד מלענות אמן ,טפי עדיף שיאמר עד שמיה דקודב"ה וירויח שני אמנים" עכ"ל.
א"כ להדיא כתב שיאמר עד בריך הוא - וע"כ שאלתי מה הפשט שירויח ב' אמנים -מה הוא מרוויח הלא זה אמצע הקדיש [והרי לכאורה לא שמע מבריך הוא עד בעלמא כי החזן מיהר והוא אמר בעצמו אז איך עולה לו האמן על כל הקדיש הרי חסר לו קטע]
מורה צדק כתב:חיימקה כתב:יסלח לי כבודו אבל זה לשון הש"צ "ונראה דלכו"ע אם ממהר האומר קדיש שבעוד שיאמר עד דאמירן בעלמא יאבד מלענות אמן ,טפי עדיף שיאמר עד שמיה דקודב"ה וירויח שני אמנים" עכ"ל.
א"כ להדיא כתב שיאמר עד בריך הוא - וע"כ שאלתי מה הפשט שירויח ב' אמנים -מה הוא מרוויח הלא זה אמצע הקדיש [והרי לכאורה לא שמע מבריך הוא עד בעלמא כי החזן מיהר והוא אמר בעצמו אז איך עולה לו האמן על כל הקדיש הרי חסר לו קטע]
יישר כח, אני לא ראיתי את דברי השלמי ציבור בפנים אלא במה שהב"ד בספר הלכה ברורה (יוסף), וא"כ אדרבה ואדרבה.
ולא הבנתי איזה קטע חסר לו?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 163 אורחים