צופה_ומביט כתב:קשה עד מאד לומר שאיזה סופר או מעתיק כתב בטעות דיבור שלם שלא היה ולא נברא ברש"י.
שהגיה הגר"א 'כל זה נמחק', וכן כתבו התוספות ד'נראה דלא גרסינן':וְאֵין עוֹשִׂין תַּכְשִׁיטִין לַעֲבוֹדָה זָרָה, קַטְלָאוֹת וּנְזָמִים וְטַבָּעוֹת. רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר: בְּשָׂכָר מֻתָּר.
צופה_ומביט כתב:חוששני שלא הבנת מה הערתי. לא ביקשתי יישוב לדברי רש"י, אלא הערתי על מה שהגר"א - לשיטתו שזו טעות - מכנה כ"טעות סופר" - דיבור טעות שלם ברש"י.
אהרן תאומים כתב:הבנתי גם הבנתי אלא שהתלבטתי איך להעיר על הסגנון ולהתייחס לדברים שכתבת בניתוח הערת הגר"א בין טעות סופר לשגגה ואגב שיטפיה וכו' ועל זה באתי שמאחר ויש תירוצים אז יש מקום יותר לומר שגם לדברי הגר"א הוא רק ט"ס ולא להעמיס כוונות
תירוץ בלתי מספיק.לבי במערב כתב:בשניהם יש לתרץ שהוא מסופר שכתב הגהתו על הגליון,
ובריבוי המעתיקים 'חדר' לגוף הטקסט.
צופה_ומביט כתב:תמוה איך לא העירו הראשונים על רש"י זה שהוא טעות, אבל אם זוהי רק ט"ס מאוחרת א"ש.
י. אברהם כתב:צופה_ומביט כתב:תמוה איך לא העירו הראשונים על רש"י זה שהוא טעות, אבל אם זוהי רק ט"ס מאוחרת א"ש.
בתוס' הרי"ד חולק על רש"י אבל לא כתב שזה ט"ס
צופה_ומביט כתב:יישר כוח! [במפרשי האוצר לא הביאוהו...].
י. אברהם כתב:אולי י"ל שכתב בדרך כבוד 'טעות סופר' שלא רצה לכתוב כמש"כ הרי"ד ואין נראה לי
ומצינו כעי"ז בגנזי ירושלים ח"א עמ' נח ע"ש
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים