תוכן כתב:דורשי יחודך כתב:השאילה שלי היא אחרת לגמרי. האם יהודי ששמר תומ"צ במסי"נ כל ימיו, משום שכך סיפרו לו, והוא לא טרח אף פעם לבדוק בשכל האם יש סיבה להאמין לזה או לא, אמור לקבל יותר שכר מאשר מוסלמי ששמר כל חייו על האיסלם במסי"נ, משום שכך סיפרו לו? מדוע היהודי הוא צדיק שינחל חיי העוה"ב ואילו המוסלמי הוא סתם אדם דפוק שילך לשום מקום? שניהם עשו בעצם אותו דבר.
לא הבנתי את השאלה שלך, סליחה. אני חושב שהתשובה לשאלה שלך היא, שהחיים של מי שמאמין בה' הם שונים באופן מהותי מחיי המוסלמי. החיים של יהודי ירא"ש אמורים להיות דוגמא, לשלום, שלוה, עשייה, תרומה, התעלות וכיוצא. ממילא יהודי שחי חיי קדושה והתעלות, ברור שהוא יזכה לעוה"ב. לעומתו, המוסלמי המאמין, החיים הפרטיים שלו לא מתאפיינים ברמה גבוהה של בין אדם למקום ובין אדם לחבירו, ומשום כך, אפילו אם הוא לא חוטא, הוא עדיין לא יקבל עוה"ב כמו היהודי.
זהו בריחה מהנושא. בא נדבר על בן דת אחרת שדווקא חי חיים של התעלות בבין אדם למקום ובין אדם לחבירו. ואך תמימות היא להגיד שאין דבר כזה. ולחילופין יהודי ששומר תורה ומצוות אבל דווקא לא מתאפיין בחיים של תרומה התעלות עשייה ושלוה, לעומת חיי הנוצרי\מוסלמי שכן.דורשי יחודך כתב:ולמה היהודי שמחליט לנטות מן הדרך, סתם כי בא לו, הוא רשע, ואילו המוסלמי שמחליט לנטות מן הדרך, לא ייתבע על זה. מה ההבדל?
כבר ירמיה הנביא ענה על שאלה זו, כי שנים רעות עשו עמי, אותי עזבו מקור חיים לחצוב להם בורות נשברים אשר לא יכילו המים. אבל מוסלמי שמחליט לנות מן הדרך, הרי זה מראה שיש לו שכל רב, שנטש דת שמזיקה למאמיניה.
שוב בריחה. יש מוסלמים שחיים מאד טובים. אם אתה טוען שהשכל מורה שהאסלם איננה נכונה, אם כן כבר הודית שזה לא ענין של אמונה פשוטה אלא של שימוש בשכל.דורשי יחודך כתב:ומה שוה העבודה של היהודי אם בעצם הוא עושה בדיוק אותו דבר כמו המוסלמי? האם הקב"ה חפץ ברובוטים? באנשים שבמקרה עושים את הדבר הנכון?
יהודי שומר שבת, נוטל לולב, מניח תפילין, ברור שהקב"ה רוצה מעשים אלו. ויהודי שמאמין באמונה פשוטה אינו רובוט, אלא פועל מכל הלב. משא"כ מוסלמי שמרביץ לאשתו ושוחט בנותיו, ברור שהקב"ה מואס בו.
האם אתה חושב שכל המוסלמים מרביצים לנשותיהם ושוחטים את בנותיהם, יש מליונים שאינם כאלה.דורשי יחודך כתב:ואם "מותר" לעבוד את השי"ת בצורה כזו, סתם להאמין כי כך סיפרו.
לפי הרבה מרבותינו, דוקא אמונה פשוטה זו היא זאת הנבחרת והרצויה לה'.
אי אפשר להסתתר מאחורי דברי "רבותינו", אנו דנים כאן על הגיון בסיסי. אם אני אמצא בדברי "רבותינו" דבר המתנגד ממש להגיון הפשוט, אני אגיד שדבריהם תמוהים.דורשי יחודך כתב:האם מותר ליהודי שיש לו שכנים מוסלמיים, להחליט יום אחד שבא לו להאמין יותר למה שהם מספרים מאשר למה שאבא שלו סיפר לו? הרי השכן הוא גם אבא (לבנים שלו) ומאי אולמיה דהאי אבא מהאי אבא?
אין להשוות בין יהודי חכם ונעלה שמספר לבנו על מעמד הר סיני לפני ששים רבוא יהודים, למוסלמי טיפש וירוד שמספר לבנו על נביא שקם במדבר סעודיה והנהיג שבט פרימיטיבים.
הנה, אתה כבר פונה לשכל...אתה כבר לא מדבר על אמונה פשוטה בלי שום ביסוס, אלא על ביסוס שכלי. כל המשא ומתן שבינינו היה על מה שטענת לאמונה פשוטה.