חכם באשי כתב:איזה אשכול יתום!
ישראל הר כסף כתב:בעזה"י אחרי ט"ב נשתדל לעיין בזה, עכשיו אסור, יש מספיק במה לעיין בענינא דיומא.
ומכאן קריאה לחכמי הפורום, היה צריך להיות כאן עכשיו כמו ביוה"כ, שביתה מוחלטת, אסור להתעסק עכשיו בת"ת.
ישראל הר כסף כתב:סליחה, בכל אופן טעיתי, כי במ"ב לא החמיר באיסור זה בערב ט"ב, וכתב המשנה ברורה סימן תקנג ס"ק ח
"ונהגו וכו' - דתורה משמחת הלב ומ"מ כ"ז אינו מדינא דהא מותר בעט"ב מדינא כל החמשה עינויים ועיקר הטעם משום דהוא יכול ללמוד דברים המותרים בט"ב. והנה מהרבה אחרונים משמע שתפסו המנהג הזה ולא ערערו עליו דאפילו אם חל בשבת הסכימו כמה אחרונים להתנהג כמ"ש הרמ"א וכמו שאכתוב לקמיה אמנם יש איזה אחרונים שפקפקו מאד על המנהג הזה ראשון לכל הרש"ל כתבו עליו שלמד בעצמו אחר חצות והתיר גם לאחרים בזה גם הגר"א בביאורו כתב דחומרא יתירא היא וכן המאמר מרדכי בספרו מאריך בזה וכתב דהוא מביא הרבה לידי ביטול תורה להלומדים שמתרשלים ללמוד דברים המותרים בט"ב דאין אדם לומד אלא מה שלבו חפץ וע"כ דעתו להקל בזה וכתב דכן היה הוא נוהג ע"ש וכן הח"א כתב דהוא חומרא בעלמא וע"כ נראה דמי שרוצה להקל בזה אין מוחין בידו".
חכם באשי כתב:בנוגע לחזון איש, הרי הוא עצמו כותב באגרותיו המסולאות, משהו בסגנון: תורתנו תורה שלמה, ואין לפסוק ע"פ סיפורים.
ישראל הר כסף כתב:ואותו החזו"א כתב שחובה היא לעמוד על אופים של גדולי האומה, ושהיא יסוד להרבה גופי הלכות.
איש_ספר כתב:אף שאין בה בית מיחוש מאיסור ת"ת אבל למה אין בזה משום הסחת דעת מאבילות האסורה כל היום?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 400 אורחים