כך לפחות עולה ממכתבו של החזו"א שפרסם הגרח"ק בד"א הל' שביעית בסופו (נדפס גם בכרך החדש של חזו"א ואמ"א)
כלומר חזו"א חושש לעשר אתרוג של שביעית, שמא המכירה הפקיעה את קדושתו והוא מחויב במעשרות
האם עמדו ע"ז?
======
שו"ר באוצר בדבר"י להגר"י עדס שעמד בזה.
אלישע לוי כתב:ובדרך אגב, האם ידוע כיצד נוהגים ההכשרים בפירות נכרים אם מעשרים מעשר שני או מעשר עני? או שהשאלה לא מצויה כי כל פירות הנכרי בזמננו גם מתמרחים על ידו?
השעיר החיי כתב:אם מכר בלי שליח הרי כתב בספרו שחל
המכתב הראשון כוונתך לזה שהעליתי כאן? למה הוא צריך לפרט כאן את כל הפקפוקים של המכירה?אלישע לוי כתב:ויותר נראה שהוא צודק כי במכתב הראשון לא מזכיר את הטעם העיקרי של לא תחנם וכנראה הוא לפני שכתב ספרו,
במנחת שלמה בתשו' הידועה (שבה תמה על הכרעת השו"ע להפריש מעשר עני), מונה את כל האפשרויות בהן השאלה רלוונטית.אלישע לוי כתב: או שהשאלה לא מצויה כי כל פירות הנכרי בזמננו גם מתמרחים על ידו? (בפירות היתר מכירה אם חלה המכירה ודאי שהמירוח כבר ברשות ישראל, אבל מסתבר שהרבנות מעשרת רק עני, ובהכשרים המהודרים בכלל לא משווקים מזה, כמובן).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 143 אורחים