מחפש מקור שאפשר לציין אליו. לאסרו חג של סוכות.
בשו"ע סי' קלא ס"ז
סעיף ז
(לה) ומנהג פשוט שלא ליפול על פניהם בכל חדש ניסן, ולא בט' באב, ולא בין יו"כ לסוכות, (ולא מתחלת ר"ח סיון (לו) יח עד אחר [יט] שבועות).
ולא נזכר בפירוש אסרו חג.
נוריאל עזרא כתב:ובהערה קיא כתב וז"ל: " כן כתבו בהגהות מימוני(פרק ה מהלכות תפלה אות ש), ובספר תשב"ץ לתלמיד מהר"ם(סימן קלט), ובספר המנהגים לרבינו אייזיק טירנא(מנהגי שמיני עצרת בנד"מ עמ' קמ), וכתבו בספר התשבץ ובספר המנהגים בהדיא שאחר אסרו חג נופלין.
יהודה בן יעקב כתב:נוריאל עזרא כתב:ובהערה קיא כתב וז"ל: " כן כתבו בהגהות מימוני(פרק ה מהלכות תפלה אות ש), ובספר תשב"ץ לתלמיד מהר"ם(סימן קלט), ובספר המנהגים לרבינו אייזיק טירנא(מנהגי שמיני עצרת בנד"מ עמ' קמ), וכתבו בספר התשבץ ובספר המנהגים בהדיא שאחר אסרו חג נופלין.
בדברי התשב"ץ, יש מקום להתווכח. שכתב "ואינו אומר תחנות מיום כפורים עד אסרו חג של סוכות. אבל מאסרו חג ואילך אומר". ולא מפורש מה דין אסרו חג עצמו.
אך במנהגי ר"א טירנא כתב להדיא "באסרו חג אין נופלין ואחר כך נופלין".
נוריאל עזרא כתב:באוצר נמצא ספר זה:
https://tablet.otzar.org/pages/?&restor ... ook=606444
שמצטט כן מסידור דרך חיים. וכה הוא מצטט: "שאין נופלים על פניהם........ולא בין יום הכפורים לסוכות ולא ביום המחרת שאחר סוכות שהוא אסרו חג ולא מראש חודש סיון עד שמיני ועד בכלל עכ"ל. ע"כ.
הסתכלתי בסידור דרך החיים בה"ב אלא ששורה זו "ולא ביום המחרת שאחר סוכות שהוא אסרו חג" לא מופיעה שם. רק כתוב "ולא בין יום הכפורים לסוכות ולא מראש חודש סיון...." וצ"ע
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים