בקרו טלה כתב:-
מיללער כתב:אולי אפשר לקבל המשך המכתב?
הוגה ומעיין כתב:ובנוסחאות העתיקות אין מזכירים כסא דוד בברכת ירושלים, כפי שהוא למשל בנוסח הרמב"ם.
וגם ידועים דברי הרי"ד שבנוסחאות קדומות אחרות היו שתי הברכות אחת. והיא מחלוקת בבלי וירושלמי. ומשינוי המנהגים נובעת הכנסת כסא דוד בברכת ירושלים בימינו, וכפי שכבר האריכו בזה רבים וכן שלמים.
איש_ספר כתב:הוגה ומעיין כתב:ובנוסחאות העתיקות אין מזכירים כסא דוד בברכת ירושלים, כפי שהוא למשל בנוסח הרמב"ם.
וגם ידועים דברי הרי"ד שבנוסחאות קדומות אחרות היו שתי הברכות אחת. והיא מחלוקת בבלי וירושלמי. ומשינוי המנהגים נובעת הכנסת כסא דוד בברכת ירושלים בימינו, וכפי שכבר האריכו בזה רבים וכן שלמים.
וגם מכאן ואילך
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=2440#p17132
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=2440#p17234
דלי דלות כתב:פלא שלא ציינו לדברי הב"ח אורח חיים סימן קי"ח שמבאר שם ביאור נפלא.
כדכד כתב:אם הבנתי נכון ממה שראיתי בחלק מהסידורים - אריז"ל אמר להוסיף את "כסא דוד" ו"כסא דוד" זה פירושו משיח בן יוסף שהוא שלב הקודם למלכות בית דוד שעליה אנו מתפללים ב"את צמח דוד"
דלי דלות כתב:פלא שלא ציינו לדברי הב"ח אורח חיים סימן קי"ח שמבאר שם ביאור נפלא.
פולסברג כתב:מיהו "מה"ר שבתי סגי נהור נר"ו"?
במסתרים כתב:פולסברג כתב:מיהו "מה"ר שבתי סגי נהור נר"ו"?
ר' שבתי סופר מפרעמישלא
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים