האם יש מקבילות לזה אצל מחברים נוספים?
ידוע המנהג הרע שהבעל היה עושה ריב עם האשה אם ילדה בת וכבר צווח על כך רבותינו בכמה דוכתי. אולם בלשון זו טרם נפגשתי
אישצפת כתב:האם יש מקבילות לזה אצל מחברים נוספים?
ידוע המנהג הרע שהבעל היה עושה ריב עם האשה אם ילדה בת וכבר צווח על כך רבותינו בכמה דוכתי. אולם בלשון זו טרם נפגשתי
עניו כמשה כתב:
ב. זה נראה תרתי דסתרי מצד אחד כתב שמצוות לא תסוב נחלה משבט לשבט נוהגת רק באותו הדור בלבד ומאידך גיסא הוציא בצורה פשוטה שלכל הדורות כולם הבת שנואה בעבור זה שלוקחת את הנחלה... ויבואו המסבירנים ויסבירו
עניו כמשה כתב: א. מי זה כותב הפירוש החשוב
סגי נהור כתב: שהרי הנחלה נשארת בתוך השבט (וזה מאוד חשוב לאביה משום מה)
אישצפת כתב:ידוע המנהג הרע שהבעל היה עושה ריב עם האשה אם ילדה בת וכבר צווח על כך רבותינו בכמה דוכתי. אולם בלשון זו טרם נפגשתי
בברכה המשולשת כתב:עניו כמשה כתב: א. מי זה כותב הפירוש החשוב
כתוב שזה חמאת החמדה, אז לכאורה זה רבי שת ב"ר יפת הרופא, מחכמי אר"ץ, מתקופת הראשונים
פרנצויז כתב:אישצפת כתב:ידוע המנהג הרע שהבעל היה עושה ריב עם האשה אם ילדה בת וכבר צווח על כך רבותינו בכמה דוכתי. אולם בלשון זו טרם נפגשתי
זה אינו דומה למנהג הרע הנ"ל, כי שם מדובר שעל כל לידה של בת היה ריב, משא"כ כאן לא מדובר על לידת בת באופן כללי, אלא רק על מקרה של בת "בלי אחים" שאז יש לו בעיה של העברת נחלה.
אמר רבי יוחנן משום ר' שמעון בן יוחאי כל שאינו מניח בן ליורשו הקדוש ברוך הוא מלא עליו עברה כתיב הכא והעברתם את נחלתו וכתיב התם יום עברה היום ההוא
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים