ספרים וועלט כתב:משנ"ב מזכיר את הקיצור שלחן ערוך 4 פעם!
יוצא פוניבז' כתב:לפי תוכנת החיפוש שלי - 6 פעמים
יוצא פוניבז' כתב:ספרים וועלט כתב:משנ"ב מזכיר את הקיצור שלחן ערוך 4 פעם!
לפי תוכנת החיפוש שלי - 6 פעמים, וקסת הסופר - 3 פעמים.
ספרים וועלט כתב:איפה הוא מזכיר את הקסת הסופר?
ספרים וועלט כתב:האם הגר"א ראה את ספרי הרמח"ל על קבלה?
אם ראה מקצתם (כמפורסם) איזהו מהם ראה?
האם הוא מצטט ממנו אפילו פעם אחת?
· היעב"ץ (בהקדמת מור וקציעה): "סמכתי בלשונות החבורים המובאים בתוך דבריהם לא הרהרתי אחר העתקותיהם לא בדקתי אחריהם כ"א לעתים רחוקות שנזדמן לי לפעמים כי לא עלי המלאכה לגמור וכבר אמר פקח לא יגונה דורש החכמה אם לא הגיע לתכליתה".
· עוד בהקדמת יעב"ץ "הספר הלז הוא ראשית פרי עמלי בהיותי עדיין חסר ספרים לא היה לי רק ד' טורים עם ב"י לא ש"ס ולא שום חבור אחר לא היה תחת רשותי לא קדמון או אחרון כו' ונאספו אלי תלמידים לשמוע אמרי כו"',
· בשו"ת שאלת יעב"ץ ח"א ד: "אני לומד מבלי ספרים כי אין אתי ת"י ורשותי בכל עת שארצה אפי' הש"ס ולא א' מכל המפרשים והאחרונים רק ספרי טור" ובסוף השו"ת כ' "בי נשבעתי כי אין לי אפי' מגיני ארץ",
· בשו"ת רמ"א סי' סט'" ובעו"ה אין לי תלמוד כעת לראות בו וגם בסוגיא זאת אני כותב כחולם חלום"
· נודע ביהודה תנינא י"ד כט: "מה שהביא מעלתו מבעל שמש צדקה אינו מכריע ואף שרב גוברין היה הלא בעצמו כותב שזאת התשובה כ' בטרדות בלא עיון כלל",
· ספר נוסף על שולחן ערוך אורח חיים נכתב ללא שימוש במסכת ברכות שלא היתה תחת יד המחבר: מאמר מרדכי או"ח קעד' "כמדומה שהוא ברש"י או בתוס' ואין תחת ידי מסכת (ברכות)", ובסי' קעט' "שוב בא לידי מסכת ברכות ומצאתי שם.." ובסי' קנא' "מ"ש מרן שכ"כ תוס' בפ"ק דבתרא האמת אגיד שאין בתרא מצויה אצלינו", ובסי' תלג "שוב בא לידי מסכת פסחים",
· בשו"ת רשב"ש רפח מונה מקומות שאמרו נפ"מ למו"מ וסיים "אלו שאני זוכר עתה ואפשר שיש אחרות ואיני זוכרם" [ובאמת יש שבת כא. ב"מ עט: וב"ב כ:].
· הרמב"ם בהקדמת המשנה כתב למנות ההלכות למשה מסיני וכתב "אפשר שהם כולם", [אבל באמת שייר כמה כמו ערבה ונסוך המים ועוד עי' בהגהות, וכן מנה התנאים שהם כהנים ושייר כמה וכמה, ועי' גם במאירי שהוסיף על מניניו, ועי' בחוט השני סי' כ' שהביא מזה ראי' דמצינו כמה פעמים אשתמיטתי']
· המרדכי פכ"ה תשו' הרשב"א "אני כותב כפי מה שעלה על לב ואם אין נראים דברי בעינך אל תסמוך עליהם".
· נו"ב תקנת עגונות אה"ע מא "אין לי כאן לא ספרי ב"י ולא ס' רמב"ם ולא ש"ס לבד מסכתא יבמות לכן אין רצוני להכניס במים שאין להם סוף".
· בס' הפרדס לרש"י ה' בב"ח "רבינו יצחק נ"ע העיד שבב"ח במשהו כי רבו רבי אלעזר הגדול לא למד מס' ע"ז [ר"ל ששם בגמ' נתפרש דבב"ח במשהו דמתני' לאו כהלכתא] ומשום דלא אפשט לי' החמיר במשהו ומשום כבוד רבו החמיר גם הוא".
· הנציב בהקדמת ש"ת משיב דבר "אם כי לא עיינתי כעת בתשו' ומצינו ברבי שנשתנה דעתו בזקנותו מילדותו מ"מ לא יכלתי לעיין"
· נוב"ת חו"מ כו' "בעת שכתבתי הפסק הראשון לא היה לי סה"ת".
· בית מאיר יו"ד קכו' "בשעה זו מפני סבות שונות שאין ספר בית יוסף לפני אני כותב לדברים אלו".
ספרים וועלט כתב:האם הראשונים ראו את ספרו של הרמ"ה "מסורת סיג לתורה"?
ספרים וועלט כתב:המאירי מזכיר את הרמ"ה הגברא, וגם את הספר תורה שהרמ"ה כתב, אבל לא את ה"מסורת סיג לתורה".
יאיר אתמר כתב:ר' כנסת מחקרים של ת"ש, ב, עמ' 101-2 והע' 81.
ספרים וועלט כתב:אין לי את הספר. האם אולי תוכל אתה, או מישהו אחר, לסרוק ולשלוח לי בבקשה? תודה מראש
יאיר אתמר כתב:ספרים וועלט כתב:אין לי את הספר. האם אולי תוכל אתה, או מישהו אחר, לסרוק ולשלוח לי בבקשה? תודה מראש
בתוך הגולה כתב:עזריאל ברגר כתב:האם המהר"ל והאריז"ל - בני אותו דור - מצטטים זה את זה באיזשהו מקום?
נכב"ב
ספרים וועלט כתב:האם ראה הגרש"ז - בעל התניא ושו"ע ספר פרי מגדים על או"ח או יור"ד?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 602 אורחים