אדג כתב:לאמי מורתי ששה בנים, וממנה שמעתי על כך, ששה היא הבטחה לג"ע. עכשיו שאמרתם שצריך שמונה, הרי ששמתם אותה בבעיה!
(אגב, גוגל מספר על שמועה לשבעה, על הבן השמיני מסתבר שהוא לא שמע...)
ס''ק כתב:ולענין דור חמישי הוא פשוט, מפני שכרת הוא עד דור רביעי, ואם יש דור חמישי הרי נפק מכרת, ויש לעשות סעודה.
לענין דור חמישי הוא פשוט, מפני שכרת הוא עד דור רביעי, ואם יש דור חמישי הרי נפק מכרת, ויש לעשות סעודה.
ס''ק כתב:לשמנה שבע שש בנים אין שום מקור, [וצריך לברר אולי יש בזה שמועה מרבי מנחם רימנובר זיע''א]
ולענין דור חמישי הוא פשוט, מפני שכרת הוא עד דור רביעי, ואם יש דור חמישי הרי נפק מכרת, ויש לעשות סעודה.
חקר כתב:מה ענין יציאה מעונש כרת למקום מובטח בגן עדן?
אוצר החכמה כתב:מה פירוש הדבר, איך זה שאם יש לו דור חמישי נפק מכרת?
ונש הכרת הבסיסי הוא שהנפש נכרתת מהעולם, ע"י שלא נשאר לה זכר בעולם, "ערירי". ואמנם יתכן ויש לאדם זכויות ממקום אחר, וכמו שיכולין לתלות לו להאריך ימיו לחזור בתשובה, כך יכולים ליתן לו בנים וצאצאים שיצילוהו שלא ימח שמו מישראל. אמנם אם אף הם לא ישובו עבורו, לא יהי' לו יותר מדור אחד.
ופעמים שהרחמים תולים לאדם עד שתי דורות. ופעמים עד דוש שלישי. ופעמים עד דור רביעי. אבל יותר מזה אין שום זכות עומדת נגד הכרת. ואם יש לו דור חמישי, הרי זה אומר שניצל בהכרת, והוא בן עולם הבא. שהרי הכרת תכרת- בעוה"ז ובעוה"ב.
שיבר כתב:כיו"ב אומרים על מי שזכה לראות דור חמישי מצאצאיו שמובטח הוא לעוה"ב, האם יש לכך איזה מקור?
מזה יש לפשוט ספק שנסתפק בו לעיל הרב ח"ב.ירושלים כתב:עיין רש"י שמואל א ב ה' עה"פ עד עקרה ילדה שבעה ורבת בנים אומללה . . ובספר משאת מלך שם . . ודו"ק היטב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 61 אורחים