ציבור כתב:זקן ששכח כתב:יישר כוחו של הרב סטל על אותה סגולת מלכים נפלאה אשר העניק אף לאוצרינו הדל. דברים עמוקים לצד דברים פיקנטיים, פשט לצד דרוש ועוד כהנה שילובים נפלאים ועלומים. יהי ה' עמך ותעל מעלה מעלה.
העניק אף לאוצרנו הדל - מה הכוונה?
קבלת ממנו באופן אישי?
הוכנס לאוצר החכמה? (זה לא דל).
ערער בערבה כתב:1. שעון החול אסור בטלטול בליל שבת והתרנגול כן?
2. זולת זאת, הלא היציאה לקראת חו"כ בתרנגול ותרנגולתא מוזכרת כבר בגמ' בגיטין, והוא כדי לרמז על פו"ר, [כנראה שהובא בהערות אלא שלא הועלה כאן], וא"כ קשה לומר שהמנהג להעמידו לפני הדרשן - אין לו קשר למנהג הקדום ויש לו טעם בפ"ע.
חכם באשי כתב:ושמא אכן העמידו לפניו תרנגול שלם מבושל?
נטורי קרתא כתב:חכם באשי מזומן לגלות מה מחיר החוברת והיכן ניתן להשיגה.
חכם באשי כתב:עי' בהערה 10 שם.
טפח כתב:אין אף אחד מבין מבקשי הטעימות שכבר הזדמן לו להתרשם באופן בלתי אמצעי מן הספר?
חכם באשי כתב:הספר יצא לחנויות, סוף כל סוף. רוצו לקנות...
חלמיש כתב:לומר שיש כאן מקור מפורש תמוה מאד, הרי יתכן שהכוונה להזכרת נסי ים סוף בתפלה בברכת קריאת שמע בערב ובבוקר ומנין שהכוונה לקריאת השירה כולה.
חלמיש כתב:ובכלל השירה שמחייבת הירושלמי גם הכוונה כחלק מהתפלה: לך ענו שירה בשמחה רבה והם פסוקי מי כמוך שהוא חלק מהשירה ואין הכוונה לכל השירה.
איש_ספר כתב:רק אוסיף שגם הלשון של קהל רומא 'ומנהג כל קהילות אשר בספרד מיום גלות ירושלים' אינה בהכרח מדברת באופן ישיר על קדמות המנהג, אלא יכולה להתפרש גם כהשתבחות על קדמות ישיבת הקהילות שם, בכדי לפאר את המנהג, שלשון זו רגילה אאל"ט אצל הספרדים לתאר את קדמות קהילותיהם.
איש_ספר כתב:אברהם, לא הבנתי את כל דבריך, הדרישה באריכות היא בתורה והאזכרה בכל יום הוא באמת ואמונה.
...אמת, שאתה הוא יי' א'להינו ואלהי אבותינו לעולם ועד. אתה הוא מלכינו ומלך אבותינו אתה, למען שמך מהר גאלנו כגאלתה את אבותינו. אמת מעולם הוא שמך, ועלינו נקרא באהבה, ואין עוד א'להים זולתך. מי כמוך באלים יי', מי כמוך נאדר בקודש, נורא תהלות עושה פלא. מי כמוך ומי יעשה כמעשיך, מגדיל ישועות ועושה נסים ונפלאות ואין דומה לך. זה צור ישעינו פצו פה ואמרו, יי' מלכינו ומלך אבותינו, מלך א'ל חי וקיים שמך הגדול וזכרך ימלוך עלינו, יי' יושעינו, וכתוב: גואלינו יי' צבאות שמו קדוש ישראל, ברוך אתה יי, א'להינו מלך צור ישראל וגואלו, אמן.
אברהם כתב:באשי, אולי יש לך אפשרות לעלות את מאמרו הראשון של רי"י סטל כדי שיוכלו באי הפורום להבין על מה נסוב הויכוח?
...אמת, שאתה הוא יי' א'להינו ואלהי אבותינו לעולם ועד. אתה הוא מלכינו ומלך אבותינו אתה, למען שמך מהר גאלנו כגאלתה את אבותינו. אמת מעולם הוא שמך, ועלינו נקרא באהבה, ואין עוד א'להים זולתך. מי כמוך באלים יי', מי כמוך נאדר בקודש, נורא תהלות עושה פלא. מי כמוך ומי יעשה כמעשיך, מגדיל ישועות ועושה נסים ונפלאות ואין דומה לך. זה צור ישעינו פצו פה ואמרו, יי' מלכינו ומלך אבותינו, מלך א'ל חי וקיים שמך הגדול וזכרך ימלוך עלינו, יי' יושעינו, וכתוב: גואלינו יי' צבאות שמו קדוש ישראל, ברוך אתה יי, א'להינו מלך צור ישראל וגואלו, אמן.
אמת ויציב [...] זולתך. אמת א'להינו, אמת מלכינו, אמת מבטחינו, בכל דור ודור. בגלל אבותינו בקעת ים סוף ותעביר בתוכו כל זרע אהובים, ועל זאת שבחו אהובים לאל ונתנו שירה וזמרה למלך רם ונשׂא, חי וקיים ומשפיל גאים, אמרו כולם בשמחה רבה: מי כמכה באלים יי, מי כמוכה עושה פלא, מי כמוך ממליך כל מלך, כל מלך חולף ועובר ונוטל ממלוכתו, ואתה חי וקיים לבדך. זה צור ישעינו פצו פה ואמרו: יי' מלכינו, ובו ישמח לבינו, ותרום קרנינו בישועתו. בא"י, מלך צור ישראל וגואלו.
אמת ויציב ונכון וקיים וישר ונאמן וטוב הדבר הזה עלינו, ועל אבותנו, על בנינו ועל דורותינו, ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך. על הראשונים ועל האחרונים דבר טוב וקיים באמת ובאמונה, חק ולא יעבור, אמת שאתה הוא יי' א'להינו וא'להי אבותינו לעולם ועד. אתה הוא מלכינו ומלך אבותינו, אתה למען שמך הגדול גאלינו כגאלת את אבותינו, אמת מעולם הוא שמך ועלינו נקרא באהבה, אין עוד אלהים זולתך.
תשועה שלימה ראו קדושים צהלו פדויים על שונאיהם, נורא מיהר לנער כושים, יחדו טיבעם, חילם זעם, ומילט המוני דגלי גאולים, בנים בים אמרו שירה, ענו כולם בגילה, ברינה, בשמחה רבה: מי כמכה באלים יי, מי כמכה נאדר בקדש, נורא תהלות עשה פלא.
מי כמכה ומי יעשה כמעשיך / מגדיל ניסיך / לזרע יחוסיך
זה צור ישעינו פצו פה ואמרו: יי' מלכינו מלך אבותינו, מלך חי וקיים, שמך עלינו, יי' מלך, יי' מלך, יי' ימלוך לעולם ועד. יי' מלכינו חיש ישעינו ושלח גואל לגאלינו, וכתוב: גואלינו יי' צבאות שמו קדוש ישראל. ברוך אתה יי', צור ישראל וגואלו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 133 אורחים