בן ראובן כתב:מניין לך ששינוי הסגול לקמץ הוא כלל מוחלט, עד שיש צורך בטעם מיוחד מדוע יש מלים שאינן משתנות?
אולי הכלל הוא שאינן משתנות, ויש צורך בטעם מיוחד מדוע יש מלים שמשתנות?
בן ראובן כתב:מניין לך ששינוי הסגול לקמץ הוא כלל מוחלט, עד שיש צורך בטעם מיוחד מדוע יש מלים שאינן משתנות?
אולי הכלל הוא שאינן משתנות, ויש צורך בטעם מיוחד מדוע יש מלים שמשתנות?
456456 כתב:יוצא דופן נוסף בכלל אס"ף:
בַּיּ֣וֹם הַה֔וּא אָקִ֛ים אֶת־סֻכַּ֥ת דָּוִ֖יד הַנֹּפֶ֑לֶת.
456456 כתב:יוצא מן הכלל נוסף:
אִֽם־תִּשְׁכְּבוּן֘ בֵּ֪ין שְׁפַ֫תָּ֥יִם כַּנְפֵ֣י י֭וֹנָה נֶחְפָּ֣ה בַכֶּ֑סֶף
(למרות שהמלה כסף מקבלת במקרים אחרים קמץ, כמו טֽוֹב־לִ֥י תֽוֹרַת־פִּ֑יךָ מֵ֝אַלְפֵ֗י זָהָ֥ב וָכָֽסֶף:)
עזריאל ברגר כתב:456456 כתב:יוצא מן הכלל נוסף:
אִֽם־תִּשְׁכְּבוּן֘ בֵּ֪ין שְׁפַ֫תָּ֥יִם כַּנְפֵ֣י י֭וֹנָה נֶחְפָּ֣ה בַכֶּ֑סֶף
(למרות שהמלה כסף מקבלת במקרים אחרים קמץ, כמו טֽוֹב־לִ֥י תֽוֹרַת־פִּ֑יךָ מֵ֝אַלְפֵ֗י זָהָ֥ב וָכָֽסֶף:)
אתנחתא שבספרי אמ"ת - אין דינו כאתנחתא, והוא לא המפסיק הכי חזק אחרי הס"פ (ה"עולה ויורד" המופיע במילים "בין שפתים" הוא מפסיק יותר חזק מהאתנחתא, וכמדומה לי שאף הוא אינו נחשב באותה הרמה כמו האתנחתא שבכ"א ספרים).
וזהו אחד הכללים החשובים ביותר בטעמי אמ"ת.
עזריאל ברגר כתב:456456 כתב:יוצא דופן נוסף בכלל אס"ף:
בַּיּ֣וֹם הַה֔וּא אָקִ֛ים אֶת־סֻכַּ֥ת דָּוִ֖יד הַנֹּפֶ֑לֶת.
ועפ"ז המחלוקת בסידורים כיצד לומר ב"הרחמן".
חיימקה כתב:עזריאל ברגר כתב:456456 כתב:יוצא מן הכלל נוסף:
אִֽם־תִּשְׁכְּבוּן֘ בֵּ֪ין שְׁפַ֫תָּ֥יִם כַּנְפֵ֣י י֭וֹנָה נֶחְפָּ֣ה בַכֶּ֑סֶף
(למרות שהמלה כסף מקבלת במקרים אחרים קמץ, כמו טֽוֹב־לִ֥י תֽוֹרַת־פִּ֑יךָ מֵ֝אַלְפֵ֗י זָהָ֥ב וָכָֽסֶף:)
אתנחתא שבספרי אמ"ת - אין דינו כאתנחתא, והוא לא המפסיק הכי חזק אחרי הס"פ (ה"עולה ויורד" המופיע במילים "בין שפתים" הוא מפסיק יותר חזק מהאתנחתא, וכמדומה לי שאף הוא אינו נחשב באותה הרמה כמו האתנחתא שבכ"א ספרים).
וזהו אחד הכללים החשובים ביותר בטעמי אמ"ת.
גם אני חשבתי כמוך במושכל ראשון.
אבל מה נעשה שכבר כתבו הרד"ק והמאירי שהוא ימ"ה.
https://www.mgketer.org/tanach/27/68/14
חיימקה כתב:עזריאל ברגר כתב:456456 כתב:יוצא דופן נוסף בכלל אס"ף:
בַּיּ֣וֹם הַה֔וּא אָקִ֛ים אֶת־סֻכַּ֥ת דָּוִ֖יד הַנֹּפֶ֑לֶת.
ועפ"ז המחלוקת בסידורים כיצד לומר ב"הרחמן".
מסתמא כוונתך השיבוש.
אין סידור שמכבד את עצמו שכתב בקמץ.
יוצא מן הכלל.עזריאל ברגר כתב:א. מהו פירוש ראשי התיבות ימ"ה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים