חכם באשי כתב:היא שיחתי כתב:יש דברים דומים
למשל פסחים נו מה שעשה חזקיה אם היה על דעת החכמים אם לאו
1. סוגיא דערכין שהתיעץ חזקיה בחכמים
2. כיבוש יחיד של דוד שלא היה ע"פ סנהדרין
1. לא מצאתי מאומה בערכין (כוונתך לדף יא? אין שם כל מחלוקת בין חזקיה לחכמים)
2. לא מצאתי מקור לדבריך.
כוונתי אכן לדף יא
אכן אין שם מחלוקת אולם רואים שהתייעץ בהו"א של הגמ' שהסתפק אם אומרים על עולת נדבה יש שירה
ובאמת אין זה מוכיח כלום דשמא פשוט לא ידע ואין זה עניין לתקנות
כיבושו של דוד
רמב"ן דברים פרק יא
ומכאן יצא לרבותינו (חלה פ"ד מ"ז) המחלוקת בסוריא שקורין אותה כיבוש יחיד. והטעם כי דוד כבש אותה ברצון נפשו
שלא שאל באורים ותומים ולא נמלך בסנהדרין, כי היה חייב להוריש כל שבעת הגוים בתחלה ואחרי כן אם ירצה ילך אל ארץ אחרת כאשר הבטיח השם בכאן. ומפני שלא נעשה הכבוש ההוא כמצות התורה, אמרו מקצתם לא שמיה כבוש ודינו במצות כדין חוצה לארץ, וכך היא שנויה בספרי (עקב כד). ומקצתם יאמרו בתלמוד (ע"ז כא א) דשמיה כבוש, כי אף על פי שלא נעשה כסדר, כיון שהלך שם וכבשה נתקיים בו לכם יהיה, וארץ ישראל היא:
אולם יעוי' ברמב"ם הלכות תרומות פרק א הלכה ג
הארצות שכבש דוד חוץ לארץ כנען כגון ארם נהרים וארם צובה ואחלב וכיוצא בהן אע"פ שמלך ישראל הוא
ועל פי בית דין הגדול הוא עושה אינו כא"י לכל דבר ולא כחוצה לארץ לכל דבר כגון בבל ומצרים, אלא יצאו מכלל חוצה לארץ ולהיותן כא"י לא הגיעו, ומפני מה ירדו ממעלת א"י מפני שכבש אותם קודם שיכבוש כל א"י אלא נשאר בה משבעה עממים, ואילו תפס כל ארץ כנען לגבולותיה ואח"כ כבש ארצות אחרות היה כיבושו כולו כא"י לכל דבר, והארצות שכבש דוד הן הנקראין סוריא.