לייטנר כתב:דומה שיש קשר בין שכיחות השם 'ישועה' אצל יהודי "ספרד" ולהיעדרותו המוחלטת בין יהודי "אשכנז", לבין הקרבה הגאוגרפית לנוצרים.
התמים כתב:סליחות כתב:לייטנר כתב:דומה שיש קשר בין שכיחות השם 'ישועה' אצל יהודי "ספרד" ולהיעדרותו המוחלטת בין יהודי "אשכנז", לבין הקרבה הגאוגרפית לנוצרים.
לא זכיתי להבין איך בני עדות המזרח קרובים יותר גיאוגרפית לנוצרים מאשר אשכנז, לכאורה באשכנז ('אדום') היו קרובים יותר מבחינה גיאוגרפית לנוצרים מאשר תוניס (שמשם הדוגמה של ראב"ד תוניסיה הרב ישועה בסיס) או כמעט כל מדינה אחרת שממנה באו עדות המזרח, שבד"כ הנוצרים בהם בטלו בשישים. מסעות הצלב ככל הידוע לא יצאו מתוניסיה.
לענ"ד נתכוון הרב להוכיח ההיפך, הקרבה מיעטה השימוש בעוד לבני המזרח לא היה אכפת עקב הריחוק
סליחות כתב:האם מצינו יהודים כשרים שנקראו בשם 'ישוע' - בתקופות שלאחר אותו האיש ימ"ש (בלי קשר אליו כמובן!), או שמאותו זמן כבר אף אחד יותר לא השתמש בשם זה?
כל המקורות מהתנ"ך בנושא ידועים, אך השאלה היא על התקופה שלאחר אותו האיש (יש"ו).
ידוע אצל עדות המזרח השם ישועה. האם זה הבדל מכוון?
אם יש מי שדן בנושא נשמח לדעת.
מה שנכון נכון כתב:בשבט סופר (או"ח מב ועוד) "לכבוד... מו"ה ישוע ברוך רייניטץ נ"י אב"ד דק"ק טשעטשאוויטץ יע"א".
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 605 אורחים