צורב מתחיל כתב:יאיר1 כתב:[כוונתך לקישור הזה? https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.as ... 52&pgnum=1
לא, כוונתי לקישור הזה. https://beta.hebrewbooks.org/shas
בוגשל נמצא הבדל בצורת הגופן בין רש"י לתוספות. יל"ע בזה.
לא אוהב את הגופן שהשתמשו לרש"י.
צורב מתחיל כתב:יאיר1 כתב:[כוונתך לקישור הזה? https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.as ... 52&pgnum=1
לא, כוונתי לקישור הזה. https://beta.hebrewbooks.org/shas
יאיר1 כתב:פעם היה איש אחד זכור לטוב, הלא הוא המו"ל של 'קעסט-ליבוביץ', אולי אפשר למצוא מאן דהוא שיעשה מעשה כגון דא על הש"ס.
הכי טוב לקבל הסכמה מ'טל-מן'. כי הש"ס הישן שלהם היה הטוב ביותר -לטעמי.
יאיר1 כתב:בוקר טוב ושובע טוב.
כל כך קיויתי שיימצא מי שירצה להדפיס את טלמן המסורתי שוב....
עכ''פ כתב:כעת אני רואה אשכול זה ופשוט מלא בלוקשען. אחד רוצה שמסורת הש"ס יהיה בצד הגמ'- טוב זה ענין של טעם, אבל למה צריך המראה מקום ממש בסמוך בשורה, אם תצטרך למ"מ תעיין? "מסורתי"... מה זה? למה לא נלך בדרך אבותנו שלא חשו כלל לדברים הללו?
השני מתרעם שתיקנו בפנים בעו"ה בלי לציין. ראשית כן עשו וילנא, תיקנו ע"פ דק"ס ממש בלי לציין. שנית לציין זה כמעט בלתי אפשרי לאור כמות השינויים, ראה כאן למשל https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 05#p707705. ושלישית הרי כמעט ולא מסתכלים ב"השלמות להגהות וציונים" במהדורות החדשות שלהם, ציוני התיקונים הקטנים בודאי אינו נצרך.
וגם שואלים על הרבנים, הרי הרבה רבנים לומדים בעו"ה, הגריש"א זצ"ל כידוע ועוד הרבה.
לגבי ההדגשות בתוס' אכן יש הרבה, אבל כבר הסירו את זה והותירו רק במהד' הכחולה.
סוף דבר, אם ש"ס ישן הוא ענין של טעם אין צועקין ע"ז, ואם זה "שיטה" אין זה אלא לוקשען כפשוטו
עכ''פ כתב: אם תצטרך למ"מ תעיין?
"מסורתי"... מה זה? למה לא נלך בדרך אבותנו שלא חשו כלל לדברים הללו?
ושלישית הרי כמעט ולא מסתכלים ב"השלמות להגהות וציונים" במהדורות החדשות שלהם, ציוני התיקונים הקטנים בודאי אינו נצרך.
וגם שואלים על הרבנים, הרי הרבה רבנים לומדים בעו"ה, הגריש"א זצ"ל כידוע ועוד הרבה.
לגבי ההדגשות בתוס' אכן יש הרבה, אבל כבר הסירו את זה והותירו רק במהד' הכחולה.
יאיר1 כתב:יש להשיג את הטלמן הישן?
אפשר לייבא לארץ?
יאיר1 כתב:עכ''פ כתב: אם תצטרך למ"מ תעיין?
"מסורתי"... מה זה? למה לא נלך בדרך אבותנו שלא חשו כלל לדברים הללו?
ושלישית הרי כמעט ולא מסתכלים ב"השלמות להגהות וציונים" במהדורות החדשות שלהם, ציוני התיקונים הקטנים בודאי אינו נצרך.
וגם שואלים על הרבנים, הרי הרבה רבנים לומדים בעו"ה, הגריש"א זצ"ל כידוע ועוד הרבה.
לגבי ההדגשות בתוס' אכן יש הרבה, אבל כבר הסירו את זה והותירו רק במהד' הכחולה.
כלפי מה כתבתם - אם תצטרך למ"מ תעיין?
אבותנו ורבותינו חששו גם חששו. למה לדעתך לא חששו, הרי הרבה הרבה חששו לא לשנות, ואמר מי שאמר, יד שולחת יד בספרים תיקצץ - או משהו דומה לזה.
כלפי מה כתבתם שלא מסתכלים בהשלמות להגהות וציונים
אינני יודע אילו רבנים משתמשים בעו"ה, אני גם לא יודע אם אמת מה שאמרתם עם הגריש"א
ושמח אני לשמוע שהסירו את ההדגשות, אבל מכך אתה למד שצריך להשמיע את הקול המסורתי, על מנת שלא יגזימו, כי מכך אנו למדים שהם צריכים שמירה
יאיר1 כתב:עכ''פ כתב: אם תצטרך למ"מ תעיין?
"מסורתי"... מה זה? למה לא נלך בדרך אבותנו שלא חשו כלל לדברים הללו?
ושלישית הרי כמעט ולא מסתכלים ב"השלמות להגהות וציונים" במהדורות החדשות שלהם, ציוני התיקונים הקטנים בודאי אינו נצרך.
וגם שואלים על הרבנים, הרי הרבה רבנים לומדים בעו"ה, הגריש"א זצ"ל כידוע ועוד הרבה.
לגבי ההדגשות בתוס' אכן יש הרבה, אבל כבר הסירו את זה והותירו רק במהד' הכחולה.
כלפי מה כתבתם - אם תצטרך למ"מ תעיין?
אבותנו ורבותינו חששו גם חששו. למה לדעתך לא חששו, הרי הרבה הרבה חששו לא לשנות, ואמר מי שאמר, יד שולחת יד בספרים תיקצץ - או משהו דומה לזה.
כלפי מה כתבתם שלא מסתכלים בהשלמות להגהות וציונים
אינני יודע אילו רבנים משתמשים בעו"ה, אני גם לא יודע אם אמת מה שאמרתם עם הגריש"א
ושמח אני לשמוע שהסירו את ההדגשות, אבל מכך אתה למד שצריך להשמיע את הקול המסורתי, על מנת שלא יגזימו, כי מכך אנו למדים שהם צריכים שמירה
זאב ערבות כתב:יאיר1 כתב:יש להשיג את הטלמן הישן?
אפשר לייבא לארץ?
תפנה לישראל מזרחי bluebirds15@yahoo.com בברוקלין וישיג לך, אך האם אתה מוכן לשלם דמי משלוח שמן הסתם יעלו 500 שקל או יותר?
יאיר1 כתב:עכ''פ כתב: אם תצטרך למ"מ תעיין?
"מסורתי"... מה זה? למה לא נלך בדרך אבותנו שלא חשו כלל לדברים הללו?
ושלישית הרי כמעט ולא מסתכלים ב"השלמות להגהות וציונים" במהדורות החדשות שלהם, ציוני התיקונים הקטנים בודאי אינו נצרך.
וגם שואלים על הרבנים, הרי הרבה רבנים לומדים בעו"ה, הגריש"א זצ"ל כידוע ועוד הרבה.
לגבי ההדגשות בתוס' אכן יש הרבה, אבל כבר הסירו את זה והותירו רק במהד' הכחולה.
כלפי מה כתבתם - אם תצטרך למ"מ תעיין?
אבותנו ורבותינו חששו גם חששו. למה לדעתך לא חששו, הרי הרבה הרבה חששו לא לשנות, ואמר מי שאמר, יד שולחת יד בספרים תיקצץ - או משהו דומה לזה.
כלפי מה כתבתם שלא מסתכלים בהשלמות להגהות וציונים
אינני יודע אילו רבנים משתמשים בעו"ה, אני גם לא יודע אם אמת מה שאמרתם עם הגריש"א
ושמח אני לשמוע שהסירו את ההדגשות, אבל מכך אתה למד שצריך להשמיע את הקול המסורתי, על מנת שלא יגזימו, כי מכך אנו למדים שהם צריכים שמירה
יד שולחת בספרים תיקצץ... לפי דבריך צריך לגנוז את רוב הספרים המודפסים היום שכן אין כמעט ספר שלא שלחו בו יד...
ובאופן כללי, אתה ממשיך להתבכיין ולכתוב בצורה לא מכובדת כגון היי חמוד, תרגע בקשה., לאורך 3 עמודים מנסים להסביר לך ואתה ממשיך להתעקש כאילו מישהו חייב לך משהו - במקרה הזה ש"ס טלמן. אז לידיעתך, איש לא חייב לך מאומה, אתה מעוניין בספר מסויים - צא לחפש אותו, ובאם לא תמצא אז זה לא סוף העולם, במחנות הריכוז של הנאצים לא היה להם ש"ס, אז או שלמדו מזכרון, או שיש שכתבו דפים מזכרון, היום יש לך בחנויות שפע של גמרות אך אף אחת לא מוצאת חן בעיניך - אז יש לך בעיה.
עכ''פ כתב:א. התכוונתי לומר שאין אני רואה שום צורך שהמראי מקומות יהיו צמודים ממש לשורה בגמ', האם צריכים המ"מ בשעת הלימוד?
ב. מגיה ספרים נאמר על מי שמתקן מן הסברא בלבד. המתקן ע"פ דפו"י וכת"י הוא נושא אחר לגמרי.
ג. כתבתי שלא מסתכלים בהשלמת להסביר למה אין מדפיסים עו"ה רשימה של טעיות שתיקנו
יאיר1 כתב:עכ''פ כתב:א. התכוונתי לומר שאין אני רואה שום צורך שהמראי מקומות יהיו צמודים ממש לשורה בגמ', האם צריכים המ"מ בשעת הלימוד?
ב. מגיה ספרים נאמר על מי שמתקן מן הסברא בלבד. המתקן ע"פ דפו"י וכת"י הוא נושא אחר לגמרי.
ג. כתבתי שלא מסתכלים בהשלמת להסביר למה אין מדפיסים עו"ה רשימה של טעיות שתיקנו
א. כוונתך למסורת הש"ס ששינו. זה לא כל כך נכון, כי כאשר ישנה הגהה במסורתי אתה מבחין בזה, במחודש אתה לא יודע לאן ההפנייה הולכת, ועד כמה היא חשובה, ואז ממילא אין מעיינים כלל. ועוד שכאשר מציינים למקום אחר, קל למצוא את המקבילה בש"ס כי אתה מעיין בצד הגמרא במסורת הש"ס מוצא על אתר. לדוגמא אתה לומד סוכה ומציינים לראש השנה, שם אתה פותח ומוצא על אתר את הציון לסוכה...
ב. ראשית גם זה נעשה, שנית, אחרי שכבר התרגלו כל הלומדים לנוסח אחד, אם משנים בלי לציין זה דבר לא נוח ואפי' אולי קצת מכוער
ג. זה נכון, אבל יש את מעט האנשים, והרבה אנשים במעט המקרים, וזה נ"ל כן נצרך, ביחס להשקעה שלהם...
יאיר1 כתב:זאב ערבות כתב:יאיר1 כתב:עכ''פ כתב: אם תצטרך למ"מ תעיין?
"מסורתי"... מה זה? למה לא נלך בדרך אבותנו שלא חשו כלל לדברים הללו?
ושלישית הרי כמעט ולא מסתכלים ב"השלמות להגהות וציונים" במהדורות החדשות שלהם, ציוני התיקונים הקטנים בודאי אינו נצרך.
וגם שואלים על הרבנים, הרי הרבה רבנים לומדים בעו"ה, הגריש"א זצ"ל כידוע ועוד הרבה.
לגבי ההדגשות בתוס' אכן יש הרבה, אבל כבר הסירו את זה והותירו רק במהד' הכחולה.
כלפי מה כתבתם - אם תצטרך למ"מ תעיין?
אבותנו ורבותינו חששו גם חששו. למה לדעתך לא חששו, הרי הרבה הרבה חששו לא לשנות, ואמר מי שאמר, יד שולחת יד בספרים תיקצץ - או משהו דומה לזה.
כלפי מה כתבתם שלא מסתכלים בהשלמות להגהות וציונים
אינני יודע אילו רבנים משתמשים בעו"ה, אני גם לא יודע אם אמת מה שאמרתם עם הגריש"א
ושמח אני לשמוע שהסירו את ההדגשות, אבל מכך אתה למד שצריך להשמיע את הקול המסורתי, על מנת שלא יגזימו, כי מכך אנו למדים שהם צריכים שמירה
יד שולחת בספרים תיקצץ... לפי דבריך צריך לגנוז את רוב הספרים המודפסים היום שכן אין כמעט ספר שלא שלחו בו יד...
ובאופן כללי, אתה ממשיך להתבכיין ולכתוב בצורה לא מכובדת כגון היי חמוד, תרגע בקשה., לאורך 3 עמודים מנסים להסביר לך ואתה ממשיך להתעקש כאילו מישהו חייב לך משהו - במקרה הזה ש"ס טלמן. אז לידיעתך, איש לא חייב לך מאומה, אתה מעוניין בספר מסויים - צא לחפש אותו, ובאם לא תמצא אז זה לא סוף העולם, במחנות הריכוז של הנאצים לא היה להם ש"ס, אז או שלמדו מזכרון, או שיש שכתבו דפים מזכרון, היום יש לך בחנויות שפע של גמרות אך אף אחת לא מוצאת חן בעיניך - אז יש לך בעיה.
זאב יקר.
א. יש ברש"י כמה וכמה פעמים שכותב כגון, כאשר אין דוגמא נוספת.
האם גם בדבריך יש ליישב כך את ה'כגון'.
תלקט לי את הביטויים הלא מכובדים שכתבתי.
הביטוי שציטטת בא בעקבות משהו לא מתאים שנכתב ולא אשוב לשם.
ב. לאורך 3 עמודים מתנהל שיח מכובד מאד, ומועיל. ואכן היו בו אי אלו אי הבנות שהובהרו.
ישנם כמה טענות.
מה שאני פתחתי, ועיקר מה שכתבתי, זה אכן, על הנוחות שלי, לך יש מה שנוח לך? אני מקווה שכן. ואם לא מאחל לך שיהיה לך. וגם אני רוצה. אז אני מחפש, אולי יש מישהו שדאג לי, או שיידאג לי. אסור לי?!
כן יש גם ביקורת רכה או קשה או בינונית, על כמה וכמה הוצאות, וזה נושא שהתגלגל כאן.
כן כן, לי יש בעיה. חד משמעית. וזה ברור אחרת לא הייתי פותח ת'אשכול לא כזו גדולה אמנם, אבל מהגדולות שיש בחיי [פשוט אין לי בעיות בחיים שבח לקל]. ותודה שניסת לעזור לי לפתור אותה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 530 אורחים