הודעהעל ידי חיס » א' פברואר 05, 2012 8:34 am
ראה ב"דעת זקנים בעלי תוספות" פרשת בשלח בארוכה וז״ל דכל ימות השנה היו עושין מן העומר שני לחמים,
וא״כ ביום הששי היו עושין משני העומר לאחד ארבעה לחמים, וביום השישי אוכלין מהם אחד ונשאר שלשה,
והיה להם לעשות משנה לערב בהכנסת שבת ואוכלין עומר כי דרך שלהם לאכול לחם בכל סעודה ונשארו לשבת שני לחמים
והיו להם לחם משנה וזה ראיה שאין בוצעין בשני ככרות במנחה בשבת .
... ובהמשך דבריו כתב בדעת זקנים שם דקיבל מה״ר מרינון שהיה בוצע על שני ככרות גם במנחה בשבת,
ומבאר שם דבשבת היה נס שכל סעודת שבת היתה כפולה והיינו דמשני העומר שירד בערב שבת חצי עומר אכלו בע״ש,
ועומר ומחצה הנשאר כשהיו אופין לשבת היה נעשה כפול והיה להם ששה לחמים ממנו שני לחמים לכל סעודה
משום שבשבת יש נשמה יתירה ואוכלין יותר.עיי"ש