תוספתא יומא - מצות וידוי ערב יום הכפורים עם חשיכה אבל אמרו חכמים מתודה אדם קודם שיאכל וישתה שמא תטרף דעתו בתוך אכיל' ושתיה ואף על פי שהתודה קודם שיאכל וישתה צריך שיתודה לאחר אכילה ושתיה שמא אירע דבר קלקלה בסעודה ואף על פי שהתודה לאחר אכילה ושתיה צריך שיתודה ערבית ואף על פי שהתודה ערבית צריך שיתודה שחרית ואף על פי שהתודה שחרית צריך שיתודה במוסף ואף על פי שהתודה במוסף צריך שיתוד' במנחה ואף על פי שהתודה במנחה צריך שיתודה בנעילה שמא אירע בו דבר קלקלה כל היום כולו.
לכאו' עולה מדברי התוספתא, שהוידוי הראשון של יוהכ"פ כבר די בו לגבי העבירות של כל השנה, והוידויים החוזרים אח"כ שוב ושוב עד נעילה, הם רק על אותם חטאים וקלקלות שיתכן ונעשו ביוהכ"פ עצמו.
או אולי שהחשש הוא על דבר קלקלה כזה שיקלקל לגמרי את הכפרה שלא תיעשה ע"י הוידוי הראשון של היום, ולכן צריך לפעול שוב את הכפרה ע"י וידויים נוספים עד הרגע האחרון, להינצל מחשש הקלקלה הנ"ל.
מה הביאור כאן.