גביר כתב:אם איני טועה לפי ספר תנועת המוסר לתלמיד הסבא מסלבודקה הרב דב כ"ץ, השינוי המהותי בגישת הסבא התרחש לאחר שעלה לאה"ק, שכן כאן יש לנהוג ב'מקל נועם' כדרכם של תלמידי חכמים שבארץ ישראל המנעימים זה לזה.
פילווישוק כתב:גביר כתב:אם איני טועה לפי ספר תנועת המוסר לתלמיד הסבא מסלבודקה הרב דב כ"ץ, השינוי המהותי בגישת הסבא התרחש לאחר שעלה לאה"ק, שכן כאן יש לנהוג ב'מקל נועם' כדרכם של תלמידי חכמים שבארץ ישראל המנעימים זה לזה.
היושב בגנים כתב:פילווישוק כתב:גביר כתב:אם איני טועה לפי ספר תנועת המוסר לתלמיד הסבא מסלבודקה הרב דב כ"ץ, השינוי המהותי בגישת הסבא התרחש לאחר שעלה לאה"ק, שכן כאן יש לנהוג ב'מקל נועם' כדרכם של תלמידי חכמים שבארץ ישראל המנעימים זה לזה.
איני זוכר היכן, אך שמעתי נוסח אחר: תלמיד שאל את הסבא למה אינו נוהג בתקיפות בארץ ישראל כפי שנהג בחו"ל. ענה הסבא: בחו"ל היתה לבחורים הכנעה, על ידי זריקת מרה יכלתי לקרב אותם אל השלימות. הבחורים בא"י אין להם הכנעה, אם אדבר איתם קשות - ימרדו לגמרי.[/qu
הדבר צ"ב שהרי הסבא עלה עם ישיבתו לא"י והבחורים עלו עמו ודרכם של ת"ח דא"י לכאו' אינו גזיה"כ אלא מציאות סגנונם ודוחק לומר ששינו העולים את סגנונם ואף לנו"א צ"ב וכנ"ל
היושב בגנים כתב:כווארט זה נפלא אך ק"ק לפרש א מעשיו בפועל משום הנ"ל
לעולם יהיה אדם כתב:היושב בגנים כתב:כווארט זה נפלא אך ק"ק לפרש א מעשיו בפועל משום הנ"ל
זה לא ק ווארט, אצל הרבה מהיהודים שעלו ארצה זאת הייתה חוויה שהם היו מודעים לה.
לא כולם כמובן.
היושב בגנים כתב:לעולם יהיה אדם כתב:היושב בגנים כתב:כווארט זה נפלא אך ק"ק לפרש א מעשיו בפועל משום הנ"ל
זה לא ק ווארט, אצל הרבה מהיהודים שעלו ארצה זאת הייתה חוויה שהם היו מודעים לה.
לא כולם כמובן.
האם יש למר מקור להנ"ל ובמה זה התבטא[לבד מהנ"ל]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 316 אורחים