"נוהגין בכל יום של ימי החול מראש חודש אלול ואילך אחר התפילה, אומרים בציבור עשרה מזמורים... ובימי התשובה שבין ראש השנה ליום הכיפורים אומרים יותר מעשרה מזמורים, כדי לגמור התהילים פעם שלישית קודם יום הכיפורים" (משנ"ב תקפ"א סק"ג בשם מט"א).
ובמט"א כתב: "נוהגין בכל יום של ימי החול מראש חודש אלול ואילך אחר התפילה, אומרים בציבור עשרה מזמורים תהלים, ומתכוונים לגמור כל תהלים שני פעמים קודם ראש השנה, והיא עולה כמנין כפ"ר. מתחילין אחר ראש חודש, כדי לומר יהי רצון המסודר אחר אמירת תהלים בשלימות עם התחנונים... ובימי תשובה שבין ראש השנה ליום הכיפורים אומרים יותר מעשרה מזמורים בכל יום, בכדי לגמור כל תהלים פעם שלישית קודם יום הכיפורים".
השאלות העולות:
א. איך פעמיים תהילים עולה בגימ' כפ"ר, הרי בתוס' (פסחים קיז.) מביא: "ועוד דאמרי' במדרש קמ"ז מזמורים יש בספר תהלים כנגד שנות יעקב" וכ"ה במ"ס. שאלה זו היא על עוד הרבה שדרשו בק"נ הפרקים שבתהילים.
ב. אם אומרים רק בימי החול ולא בר"ח - נותרו בחודש אלול 24 ימים (29 ימים בניכוי יום א' של ר"ח וד' שבתות), כך שלהשלים 150 פרקים חסרים עוד 60 פרקים, וא"כ מדוע כתב לומר 10 פרקים כל יום, ומדוע רק בעשי"ת כתב לומר יותר (וביותר - בעשי"ת צריך לומר הרבה יותר!)?
לע"ע לא מצאתי מי שעומד בזה.