(ז) לכו ונפילה גורלות - רואים היו שאר ספינות הולכות בים בשלום ושלהם משתברת אמרו בשביל אחד ממנו הוא כן מצינו בפרקי דר' אליעזר:
בשלמי - במעשיו של מי ממנו:
דורשי יחודך כתב:לפעמים דרך גדולי המוסר להוציא ענין מוסרי אמיתי גם אם על דרך הפשט אין שום הכרח או רמז לזה. אבל כאן מדובר בבריסקר רב שלא הוציא דבר מפיו אם לא סבר שהוא אמת צרופה (אא"כ אולי בדרך צחות).
הרואה כתב:העניין שלאוניות שלידו לא היה סער זה לא בפשט הפסוק שכתוב ויהי סער גדול בים אלא דרשה של חז"ל, ומפשט הפסוק כן נשמע קצת ככה.
למרות שעדיין קשה איך כל יהודי יכול ללמוד מזה, ברור שנביא ובפרט נביא שבורח מציווי מפורש של ה' היחס אליו שונה.
דורשי יחודך כתב:יש להוסיף שכל המשא ומתן הזה היה אחרי שהגיעו אליו על ידי הגורלות, היה כבר מוחלט להם שזה בשבילו, עד כדי ששאלו אותו במה חטא, והוא כבר השיב להם שחטא לברוח מפני ה', יעו"ש בפסוקים ובמפרשים. (עד כדי שהמילים "כי יודע אני כי בשלי הסער הגדול הזה" נראים מיותרים לגמרי, כי כבר סוכם והוסכם על כולם, ועי"ש במלבי"ם על פי דרכו מה שמבאר בזה.)
צופה_ומביט כתב:דורשי יחודך כתב:יש להוסיף שכל המשא ומתן הזה היה אחרי שהגיעו אליו על ידי הגורלות, היה כבר מוחלט להם שזה בשבילו, עד כדי ששאלו אותו במה חטא, והוא כבר השיב להם שחטא לברוח מפני ה', יעו"ש בפסוקים ובמפרשים. (עד כדי שהמילים "כי יודע אני כי בשלי הסער הגדול הזה" נראים מיותרים לגמרי, כי כבר סוכם והוסכם על כולם, ועי"ש במלבי"ם על פי דרכו מה שמבאר בזה.)
זה אומר שתשובתי מקובלת עליך?
ויונה ירד אל ירכתי הספינה וישכב וירדם. זה מוכיח שלא היתה כוונתו רעה, כי היה שוכב ונרדם כמי שלבו בטוח ולא היה לו פחד כלל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 78 אורחים