צh33 כתב:אפשר לשאול את זה כשאלה אם היה אפשר לזרז את המלחמה כרלב"ג מה צריך לנס דשמש בגבעון דום?!
צh33 כתב:אפשר לשאול את זה כשאלה אם היה אפשר לזרז את המלחמה כרלב"ג מה צריך לנס דשמש בגבעון דום?!
ציבור כתב:
בוודאי שנס התלוי בבעלי בחירה הוא יותר רחוק, וזירוז קצב המלחמה תלוי באנשי המלחמה. ולמעוטי בניסא עדיף. ועוד יש להרחיב בזה.
כבר הרגיש אראל שאם נתכוין הרלב"ג לזירוז ע"י שינוי בבחירה הרי נפל בעצמו מהפח אל הפחת וע"כ כוונתו לזירוז טבעי אחר.
[quote="אוצר החכמה כתב:[אם היה אפשר להמית את המצרים ביבשה למה לקרוע את הים..
וכי אנו קובעים איזה נס יעשה הבורא?
ובפרט שעניין הנס כאן הוא גם להודיע לעין כל, וזרעו יהיה מלא הגוים, כך שברור ששיקול הפחתת הנס הוא אינו השיקול היחיד שעומד לפני הקב"ה בעשיית ניסים וממילא אין מקום לשאלה זו.
אראל כתב:מי כאן ראה את דברי הרלב"ג ביהושע י יב איך שמאריך בענין העמדת השמש ע"י יהושע, שלא היה כלל העמדת השמש, השמש הלך כרגיל, אלא קצב המלחמה התמהר כ"כ שהיה נראה כאילו השמש לא זז
ובדרך זה הוא מפרש והולך את הפסוקים של יהושע שם, ולא היה כיום ההוא לפניו וגו' לשמוע ה' בקול איש, היינו שלא היה מלחמה במהירות כזו
חקר כתב:הדעה המקובלת כיום באופן כמעט מוחלט שגלגל חמה קבוע וכדור הארץ סובב על צירו, .
חקר כתב:לפי הדעה המקובלת כיום באופן כמעט מוחלט שגלגל חמה קבוע וכדור הארץ סובב על צירו,.
צh33 כתב: השאלה על קרי"ס היא שאלה טובה בכל מקרה הרי היה יכל להורגם כהריגת חילו של סנחריב. אבל ודאי יש סדר לניסים וגם מבואר בדא"ח טובא
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 684 אורחים