לאחר אישורו של איש ספר, הנני להביא לפני הקוראים 'בינה במקרא', דבר קצר ונראה קרוב לאמת.
ד,ה-ו ראה למדתי אתכם חקים ומשפטים כאשר ציוני ה' אלקי...ושמרתם ועשיתם כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים.
הנה בירושלמי נדרים ד,ג יליף מהאי קרא: תניא, ראה למדתי אתכם מה אני בחנם אף אתם בחנם. יכול אף מקרא ותרגום בחנם, ת"ל חקים ומשפטים, חקים ומשפטים ולא מקרא ותרגום. הרי דהפרשה מיירי דווקא מתורה שבע"פ. ועוד כתיב: ושמרתם, ופירש"י: זו משנה. כלומר, דקאי על לימוד תורה שבע"פ.
ונראה לבאר לפי"ז באופן נפלא סיפא דקרא, דאמר הכתוב: כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים, כלומר, תורה שבע"פ, שהיא מסורה רק לבני ישראל ואין לזרים זולתם. שהרי כבר כתבו גדולי האחרונים דהאיסור ללמד לעכו"ם תורה הוא רק בתורה שבע"פ ולא בתורה שבכתב, ראה הגהות מהר"ץ חיות סוטה לה,ב: שו"ת יהודא יעלה או"ח סו"ס ד מבן המחבר: שו"ת משיב דבר יו"ד סימן עז, ולכן דווקא תורה זו היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים.