פרנקל תאומים כתב:שמעתי פעם מחבר שלמד עימו בחברותא, שהגר''ש זצוק''ל האמין מסברא שישנם חיים נוספים מחוץ לכדור הארץ, מפני שאיזה כבוד ה' יש ממליארדי כוכבים שאין בהם כלום.
(מסתבר שאיני מדייק. אז אם יש שאלות נא לתלותם בי ולא באילנא רברבא).
פרנקל תאומים כתב:שמעתי פעם מחבר שלמד עימו בחברותא, שהגר''ש זצוק''ל האמין מסברא שישנם חיים נוספים מחוץ לכדור הארץ, מפני שאיזה כבוד ה' יש ממליארדי כוכבים שאין בהם כלום.
(מסתבר שאיני מדייק. אז אם יש שאלות נא לתלותם בי ולא באילנא רברבא).
יש כאן מי שיודע על כך ויכול לפרט?
גביר כתב:פרנקל תאומים כתב:שמעתי פעם מחבר שלמד עימו בחברותא, שהגר''ש זצוק''ל האמין מסברא שישנם חיים נוספים מחוץ לכדור הארץ, מפני שאיזה כבוד ה' יש ממליארדי כוכבים שאין בהם כלום.
(מסתבר שאיני מדייק. אז אם יש שאלות נא לתלותם בי ולא באילנא רברבא).
יש כאן מי שיודע על כך ויכול לפרט?
אאל"ט כך כתב רבי חסדאי קרשקש באור ה'.
פרנקל תאומים כתב:וכידוע הגר''ש זצוק''ל עסק בר''ח קרשקש באור ה'.
גביר כתב:יעו"ש מאמר רביעי דרוש שני
צופה_ומביט כתב:גביר כתב:יעו"ש מאמר רביעי דרוש שני
לא מצאתי שם את הרעיון הזה כפי שהובא מהגר"ש.
[אולי כך הגר"ש הבין/הסביר את דבריו. או שגם זה בכלל החשבון על פי דרכו].
ובכל מקרה, גם אם זה כתוב באור ה', אולי זה מה שהגר"ש אמר לאותו חברותא.
דהיינו שאמר לו בתוך אחד השיחים את דברי אור ה' כהווייתם, או בקיצור, או בהסברה, הא ותו לא.
פרנקל תאומים כתב:אולי תכתוב כאן בקצרה מה כן כתוב שם?
פרנקל תאומים כתב:שמעתי פעם מחבר שלמד עימו בחברותא, שהגר''ש זצוק''ל האמין מסברא שישנם חיים נוספים מחוץ לכדור הארץ, מפני שאיזה כבוד ה' יש ממליארדי כוכבים שאין בהם כלום.
(מסתבר שאיני מדייק. אז אם יש שאלות נא לתלותם בי ולא באילנא רברבא).
יש כאן מי שיודע על כך ויכול לפרט?
הר ששון כתב:פרנקל תאומים כתב:שמעתי פעם מחבר שלמד עימו בחברותא, שהגר''ש זצוק''ל האמין מסברא שישנם חיים נוספים מחוץ לכדור הארץ, מפני שאיזה כבוד ה' יש ממליארדי כוכבים שאין בהם כלום.
(מסתבר שאיני מדייק. אז אם יש שאלות נא לתלותם בי ולא באילנא רברבא).
יש כאן מי שיודע על כך ויכול לפרט?
מקדש מלך כתב:לגבי מה שכתבת שהכוכב לא הגיע לארץ. לדברי רש"י על הנ"ך הוא כן הגיע לארץ, עיין שם.
ועל הקושיא איך ליישב את כל זה עם המערכת המוכרת לנו כיום איני יודע לענות (ויש לנו כיוצא בו). על כל פנים אם מדברים על התורה וחז"ל כמערכת סגורה, מבלי להתייחס לשאלה כיצד אנחנו מיישבים הכל במישור הפיזי המוכר לנו, הכל מיושב.
וממילא יש לנו הוכחה "תורנית" להימצאם של יושבים על כוכבים (להעביר את הקביעה הזו לדיון ביקום הפיזי המוכר לנו, שוב יהיה קצת קצת??? בעייתי כמובן. אבל אין לנו מניעה לקבוע זאת במישור התורני).
בקיץ תשכ"ט עצר העולם את נשימתו כאשר ניל ארמסטרונג, האסטרונאוט האמריקני, הניח את רגלו על אדמת הירח. מיליוני אנשים בעולם התווכחו האם קיימים יצורים בירח, האם בכלל יגלו שם סימני ואותות חיים. היחיד שלא הסתפק בעניין היה מרן הגר"מ פינשטיין זצ"ל "הם לא ימצאו כלום" קבע באופן חד משמעי. מניין לו מה קורה בירח? "אין בדברי חז"ל כל רמז לזה" הסביר את קביעתו החד משמעית! מעשה זה בא ללמדנו שכל דברי חז"ל היו נהירים אצלו, כי כדי לקבוע קביעה כזו החלטית בוודאות צריך לדעת את כל דברי חז"ל בהחלטיות, הווי אומר שכל דברי חז"ל ביו ברורים ונהירים אצלו כספר הפתוח לפניו.
פרנקל תאומים כתב:שמעתי פעם מחבר שלמד עימו בחברותא, שהגר''ש זצוק''ל האמין מסברא שישנם חיים נוספים מחוץ לכדור הארץ, מפני שאיזה כבוד ה' יש ממליארדי כוכבים שאין בהם כלום.
(מסתבר שאיני מדייק. אז אם יש שאלות נא לתלותם בי ולא באילנא רברבא).
יש כאן מי שיודע על כך ויכול לפרט?
מקדש מלך כתב:לדעת הרבי מחב"ד (תמצא בשערי אמונה) גם לגוים אין בחירה, ואף על פי כן יש להם עונש כי זו סיבה ומסובב הכרחיים.
כמו שחיה שאינה נזהרת נטרפת על ידי טורף וסובלת על אף שאין לה בחירה.
וממילא גם כאן אין קושיא למה קללום.
תירצתי את שיטתו לטעמיה.
פלא עצום שהוא בעצמו כותב שם בפרק שאח"ז במהות בריות הללו ובין השאר כותב שאין להם בחירה, וא"כ תבר לגזיזיה, דהדרקל"ד מה יש לקללם על שלא באו לעזרת ה' בגיבורים.
גביר כתב:על אודות שייתכן שהכוכבים הם עולמות מיושבים יעוין גם כוזרי שני לרבי דוד ניטו מאמר רביעי, קיד-קמה.
ישנו באוצר -https://tablet.otzar.org/pages/?&restore=1&t=1638083964719&pagenum=149&book=12784
פרנקל תאומים כתב:שמעתי פעם מחבר שלמד עימו בחברותא, שהגר''ש זצוק''ל האמין מסברא שישנם חיים נוספים מחוץ לכדור הארץ, מפני שאיזה כבוד ה' יש ממליארדי כוכבים שאין בהם כלום.
(מסתבר שאיני מדייק. אז אם יש שאלות נא לתלותם בי ולא באילנא רברבא).
יש כאן מי שיודע על כך ויכול לפרט?
באמונתו כתב:מדברי הגה"צ רבי אביגדור מילר זצ"ל בנושא, מצ"ב:
Rav Avigdor Miller on UFO’s
Q:
Should Jews believe in UFOs, in unidentified flying objects?
TAPE # 340
השעיר החיי כתב: ההערכות הם שיש בערך 200,000,000,000,000,000,000,000 כוכבים אז זה (כרגיל אצלו) טענה חלשה מאוד.
בברכה המשולשת כתב:השעיר החיי כתב: ההערכות הם שיש בערך 200,000,000,000,000,000,000,000 כוכבים אז זה (כרגיל אצלו) טענה חלשה מאוד.
כוכבי לכת המתאימים לחיים?
השעיר החיי כתב:יש טענות אחרות בעלות משקל - כמו למה לא שמענו עליהם עד היום, או שעל פני כדור הארץ לא ידוע על התפתחות של חיים אחרים שלא הגיעו להתפתחות של בני אדם שנכחדו בדרך.
למנצח. - פה רמים ישפוט ויתפלסף נגד הפילוסופים המקטינים ענין האדם מאד, עד שחשבו זאת לשגעון שנאמר כי האדם הוא מבחר היצור ושהוא נחלת ה' בעולמו, ובאו ע"ז בטענות יתדמו למופתים חותכים בראשית העיון, כי אם נשקיף את המון הכדורים הרבים והעצומים הסובבים את הכדור הקטן הארצי משכן האדם, אשר הוא אך כנקודה קטנה בערכם וכמר מדלי בתוך מי הנהר העצומים והרבים, ואף כי להשקפת התוכניים האחרונים אשר יחזו בכליהם על מגדל הצופה המון שמשיות רבים סובבים את כוכב אוראניוס, עד שגם השמש שלנו עם המון כוכביה כאין נחשבת נגד השמשים המאירים רעותיה המלאים כחול הים בנהר דינור היא המסלה החלביית אשר מעל לראשינו, ומי אשר עינים לו ולא יביט לדעת כי רחוק הוא שנאמר כי כל אלה נבראו בעבור כדור קטן קל לערכם הוא הכדור השפל.
ואף כי בעבור האדם אשר מציאותו בטל נגד הכדור בכלל, וכבר הרחיבו האריכו בראיה זו גם מחכמינו (במורה ח"ג, והבדרשי בס' בחינת עולם) ובאו ע"ז בכמה טענות, א] מצד ריבוי הכדורים, ב] מצד גדלם, ג] מצד דקות מלאכתם, ד] מצד מקומם שהם גבוהים ועליונים, ה] מצד שהם קיימים באיש לא במין, ויאמר המליץ, הזה פועל חכם שיכין כלים משקלם עשרת אלפים ככר כסף כדי לעשות מחט ברזל אחד?
- אמנם עדת המאמינים השלמים עם עצת התורה ודרכיה לא יוכלו להכחיש זאת, כי עדות ה' נאמנה שהכוכבים כולמו נבראו בעבור הארץ, כמ"ש ויתן אותם אלהים ברקיע השמים להאיר על הארץ, וצאצאי הארץ כולם נבראו אך בעבור האדם שנברא אחרון לכולם, כי בו ועל ידו השיג המציאות כולו את השלמות ואת תכליתו האחרון אשר לו, ובעבורו ראתה החכמה העליונה להוציאו אל היש, ומין האדם כולו היה אך בעבור השלם אשר ישמור מצות ה' ופקודיו, ולא זאת לבד אלא כי טבע המציאות בכללו משועבד אל האדם הלז, יעלה או ירד ישתלם או יופחת או יתבטל לגמרי לפי מעשה האדם בשמרו מצות ה' או במריו, וקוטב זה הוא יסוד התורה בכללה, ויסוד השכר והעונש הברכות והקללות הנמצא בתורה, עד שהונח אצל התורה ליסוד מוסד כי השלם שבאדם הוא לבדו ולא זולתו חלק ה' בעולמו, והראה זאת בפועל עת חשף זרוע קדשו באותות ומופתים בימי צאתנו מארץ מצרים, ועת ירד על הר סיני, ועת אהל שכן באדם במקדש ומשכן, כאילו אך פה אוה למושב לו, ואך הארץ הזאת ועם הזה שומרי מצותיו היא הסגולה אשר בעבורם עשה כל מה שעשה, ושע"כ קראם בכל לשון של חבה, בן בכורו וארוסתו עמו ונחלתו.
אמנם איך יצדק כל זה עת יעמדו לפנינו מופתי הפילוסופים וטענותיהם, ע"ז בא המשורר במזמור הזה וערך נגדם מערכה פילוסופית ובטל טענותיהם בדברים ראוים אל האלהי הזה, כאשר נברר תשובותיו בבאור המזמור אחת אחת, ויען כי החקירה הזאת מלבד שהיא עקר ויסוד בתורתנו, היא ג"כ יסוד כל דת בכלל, כי אך בזה לא יתפלא לנו ההשגחה האישיית הדבקה במין האדם, ואך בזה נכה על קדקוד המכחישים האומרים עזב ה' את הארץ וכי על השמים כבודו, אשר זה היה טענת כל הגוים עובדי השמש העושים כונים למלכת השמים, לכן יתעלה הדרוש הזה לפי יוקר הנושא המדובר בו ומעלתו:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 489 אורחים