זכור לי שיש דיון, איך האמינו למשה דוקא אם דבר זה היה ידוע לכל הדור ההוא, אז יכול היה לקום מישהו מהם ולומר זאת [וגם משה הלא היה מאתם ולא נפל מאיזה מקום...]
(אני לא מדבר על התירוץ של אותיות בומ"פ שמשה היה כבד פה]
אוהב אוצר כתב:זכור לי שיש דיון
אוהב אוצר כתב:זכור לי שיש דיון, איך האמינו למשה דוקא אם דבר זה היה ידוע לכל הדור ההוא, אז יכול היה לקום מישהו מהם ולומר זאת [וגם משה הלא היה מאתם ולא נפל מאיזה מקום...]
(אני לא מדבר על התירוץ של אותיות בומ"פ שמשה היה כבד פה]
תלמוד_ישן כתב:זכור לי שיש מתרצים שהיו מספרים את הסוד של פקוד פקדתי רק לגדולים בן י"ג שנה. ומאחר שמשה יצא ממצרים כשהיה בן י"ב שנה, הדרך היחידה לו לדעת את הסוד היא אם ישמע אותה ישירות מהקב"ה.
אמר רבי חמא בן שתים עשרה שנה נתלש משה רבינו מבית אביו. למה כן? שאילו גידל בבית אביו ובא ואמר להן לישראל המעשים לא היו מאמינים בו, שהיו אומרים אביו מסרה לו, לפי שיוסף מסרה ללוי ולוי לקהת וקהת לעמרם. ולכך נתלש מבית אביו, וכשהלך והגיד לישראל כל הדברים לפיכך האמינו בו שנאמר (שמות ד לא) ויאמן העם.
אוהב אוצר כתב:זכור לי שיש דיון, איך האמינו למשה דוקא אם דבר זה היה ידוע לכל הדור ההוא
סרח בת אשר נשתיירה מאותו הדור - תימה והלא מכיר ויאיר בן מנשה נולדו בימי יעקב והיו מבאי הארץ למה לא שאלם משה והם היו מבני בניו של יוסף י"ל שסוד הגאולה נמסר לסרח כדאיתא בפירקי ר"א (פרק מח) וכיון שבא משה הלכו זקני ישראל אצלה לפי שכבר נכשלו על ידי בני אפרים שיצאו שלשים שנה לפני הקץ ונמלכו עתה בה ואמרה להם מה לשון אמר לכם המושיע הזה אמרו לה פקוד פקדתי אמרה להם א"כ הוא הוא לכך הלך גם משה אצלה. מתוספת רבי:
ישראל היה להם סימנים במצרים: "פקד פקדתי" (שמות ג'), מי שיאמר להם זה הלשון הוא הגואל. והדבר תמוה מאחר שידעו כל ישראל מזה, אם כן מהו הסימן. אפשר לא נמסר אלא להזקנים. וגם על הגואל האחרון בודאי יש סימנים. משיח יגיד לישראל כל מה שעבר על ישראל בכל יום ויום על כל אחד ואחד מישראל בפרט. תמר אבדה גם כן הסימנים, כמובא במדרש (מ"ר בראשית פ"ה). גם כשהיתה יוצאת לשרף, בא הסמ"ך מ"ם והרחיק ממנה הסימנים, ובא גבריאל וקרבן, כמו שנאמר במדרש, וממנה נולד משיח, שיבוא במהרה בימינו אמן.
לכשיבקע כתב:זכורני דהא גופא קבלה הייתה בידם שלא ירמה איש בזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים