מגדל כתב:אוהב אוצר כתב:בס"ד
יעזור לי מאד באם מישהו ימצא מקור - (לא אחרונים בני זמננו...) לדברים שסומנו בתמונה
ניסינו לחפש באוצרנו ולא עלתה בידינו [לכאורה הבעיה במחפשים...]
יש כאן ג' כוונות שונות, לאיזו מהם אתה מתכווין?
א. נתינת ג' פרוטות ואופן נתינתן. (כמעט בטוח שר' חיים ויטאל)
ב. כוונת שם הויה בנתינת הצדקה (גורי האר"י, הובאו אצל ר' חיים ויטאל)
ג. כוונת הניקוד. (איננה ידועה לי)
אוהב אוצר כתב:בעיקר ב, וג.
יש"כ.
מגדל כתב:א. נתינת ג' פרוטות ואופן נתינתן. שער תפלה(מהדורה שניה לא מתוקנת) עמ' ק"א.
ב. כוונת שם הויה בנתינת הצדקה. מבית מדרשו של הרמ"ק. ראה כנפי יונה לר' משה יונה כת"י ששון 993 עמ' 690.
ג. כוונת הניקוד. (איננה ידועה לי)
אוהב אוצר כתב:מחילה על הבורות: הצילום הוא זה של שער תפילה או כנפי יונה?
שמואל שלומוביץ כתב:סדר הנתינה וכוונתה מופיע בשער הכוונות (ובפע"ח שער הזמירות פ"ה) דרושי תפילת השחר דרוש א. (ואין שם כוונות ב' וג').
מגדל כתב:ב. כוונת שם הויה בנתינת הצדקה. מבית מדרשו של הרמ"ק. ראה כנפי יונה לר' משה יונה כת"י ששון 993 עמ' 690.
ג. כוונת הניקוד. (איננה ידועה לי)
מגדל כתב:הבושה במקום.
אינני יודע אילו דברים יודעים יודעי הדבר, אך אין ספק מלאכת הקריאה איננה אחת מהם.
כך כתוב בספר כנפי יונה:והכוונה, ששם ההויה י"ב צירופין, ואחד מהם הוא והיה; וז"ס והיה מעשה הצדקה שלום . וצריך שתכוין צירוף זה של והיה בידך ממש וביד העני ממש, בזה האופן; וא"ו של והיה הוא זרועך, ה"א של והיה הוא חמשה אצבעותיך, יו"ד של והיה הוא הפרוטה שתתן לעני, ה"א של והיה הוא חמשה אצבעות של עני. וזהו והיה מעשה הצדקה שלום, פירוש, כשיהיה הצדקה בכונת צירוף זה של והיה, אז מעשה הצדקה יהיה שלום בין פמליא של מעלה לפמליא של מטה.
והכוונה [ה]זו גדולה בכל עת וזמן שתתן צדקה לאיזה דבר בעולם, אפילו שלא בשעת תפילה, הכוונה הזאת אל יליזו מעיניך.
שמואל שלומוביץ כתב:הכת"י צורף לאות ב, כוונת הניקוד סומנה באות ג'.
בוצינא כתב:ספר הליקוטים ישעיה לב יז
בוצינא כתב:לגבי הכוונה הג'
זה פשוט לא יתכן
שהרי על דרך הסוד מעלת ציר"י גדולה ממעלת הסגו"ל
בוצינא כתב:והערתי שהכוונה השלישית לא נכונה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים