בתוך הגולה כתב:יש לי בראש שמועה בשם החזו"א שעשרה שהתפללו וסיימו תפילתם וא' מהם מאריך בתפילתו, יכול אדם אחר להתפלל אתו וייחשב לו כתפילה בציבור מדין גרדומי מניין.
הסברא נראית רחוקה והייחוס לחזו"א מוזר עוד יותר אשמח מאד אם יש בי מי מכאן לבנות או לסתור שמועה זו.
במסתרים כתב:https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=10061
בתוך הגולה כתב:יש"כ גדול!
אני מצרף את הצילום שהעלו שם מספר אגרות וכתבים דרך אמונה ח"ב (עמוד דש אות ל) למען לא יחסר המזג. ולתועלת אלו שאינם מורשים לראות תמונות ששם
יבנה כתב:זה לא הנושא ששאלת. שם לא מיירי שיצאו הט', אלא שגמרו להתפלל ועדיין נמצאים שם. ושם זה לא בשם החזו"א אלא דברי רח"ק.
צופה_ומביט כתב:היכן ראית שהוא שאל על גוונא שיצאו הט'? הוא שאל רק שסיימו תפילתם = שמונ"ע.
איש_ספר כתב:בספריה של סבי זצ"ל ראיתי פעם ספר שבו נזכרה שמועה זו, והוא ז"ל הגיה בגליון משהו כמו: דברי ליצנות!
אולי אמצא.
בתוך הגולה כתב:אני משער שאף כוונת החזו"א כנזכ"ל שאי"ז מניין ממש אלא רק סלסול ומעלה.
וכוחו של סלסול זה גדול שאפשר לדלג פסוקד"ז עבורו?
ולדוג' ודאי א"א בכה"ג להוציא את שאינו בקי בברכות דר"ה (שע"ז דן החזו"א בספר שהזכיר הרב יבנה בראש האשכול)
מה כוונתך?
בתוך הגולה כתב:מ"מ אני משער שאף כוונת החזו"א כנזכ"ל שאי"ז מניין ממש אלא רק סלסול ומעלה.
צופה_ומביט כתב:וכוחו של סלסול זה גדול שאפשר לדלג פסוקד"ז עבורו?
בתוך הגולה כתב: ולדוג' ודאי א"א בכה"ג להוציא את שאינו בקי בברכות דר"ה (שע"ז דן החזו"א בספר שהזכיר הרב יבנה בראש האשכול)
צופה_ומביט כתב:מה כוונתך?
יבנה כתב:בתוך הגולה כתב:יש לי בראש שמועה בשם החזו"א שעשרה שהתפללו וסיימו תפילתם וא' מהם מאריך בתפילתו, יכול אדם אחר להתפלל אתו וייחשב לו כתפילה בציבור מדין גרדומי מניין.
הסברא נראית רחוקה והייחוס לחזו"א מוזר עוד יותר אשמח מאד אם יש בי מי מכאן לבנות או לסתור שמועה זו.
שו"ע סי' נ"ה ס' ב':
אם התחיל לומר קדיש או קדושה בעשרה ויצאו מקצתן, גומרים אותו הקדיש או אותה הקדושה שהתחיל, והוא שנשתיירו רובן.
ושמא שמעו ושכחו האמור בחזו"א או"ח קל"ז ה'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים