מיללער כתב:ה:
מאי שדה בוכין ריב"א משמיה דעולא אמר שדה שמפטירין בה מתים, וטעמא מאי אמר אבימי משום יאוש בעלים נגעו בה.
אולם לא העיר של רש"י גם קשה הלשון 'משום יאוש בעלים' וכי החברה קדישא או המלוים הם בעלי המת - ואולי לפירש"י צ"ל שזה שיגרא דלישנא כמו בב"מ כג:
שמואל דוד כתב:ח:
מאי שנא שלשים יום אמר רב כהנא אמר רב יהודה אמר רב מעשה באדם אחד שכינס מעות לעלות לרגל ובא ספדן ועמד על פתח ביתו ונטלתן אשתו ונתנתן לו ונמנע ולא עלה באותה שעה אמרו לא יעורר על מתו ולא יספידנו קודם לרגל שלשים יום
לכאורה זה חשש רחוק ומדוע גזרו מטעם זה.
אהרן תאומים כתב:באותו מועד בגיל שלוש
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 101 אורחים