שמש כתב:יצחק אבינו ע''ה, יעקב אבינו ע''ה, אלישע הנביא..
yankev כתב:שמש כתב:יצחק אבינו ע''ה, יעקב אבינו ע''ה, אלישע הנביא..
למה הכוונה?
ליצחק אבינו מסתמא הכוונה לסוף ימיו, אבל אולי הסתלקה ממנו רוח הקודש אז?
ליעקב אבינו לרוב הראשונים הייתה צליעה (לרמב"ם שס"ל שכל זה היה במחזה נבואי לא ברור אם הצליעה הייתה אף במציאות. אמנם הראב"ם יישב זאת).
מה היה לאלישע?
עָמוֹס, לָמָּה נִקְרָא שְׁמוֹ עָמוֹס, אָמַר רַבִּי פִּנְחָס שֶׁהָיָה עָמוּס בִּלְשׁוֹנוֹ, אָמְרוּ אַנְשֵׁי דוֹרוֹ הִנִּיחַ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת כָּל בְּרִיּוֹתָיו וְלֹא הִשְׁרָה שְׁכִינָתוֹ אֶלָּא עַל הָדֵין קְטִיעַ לִישְׁנָא פְּסִילוֹסָא.
גימפעל כתב:משה רבינו היה כבד לשון
עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:משה רבינו היה כבד לשון
וזה לא נחשב מום ע"פ תורה.
שהרי ממשה רבינו אנו לומדים שהסנהדרין צריכים להיות מנוקים ממום!
עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:משה רבינו היה כבד לשון
וזה לא נחשב מום ע"פ תורה.
שהרי ממשה רבינו אנו לומדים שהסנהדרין צריכים להיות מנוקים ממום!
שמש כתב:עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:משה רבינו היה כבד לשון
וזה לא נחשב מום ע"פ תורה.
שהרי ממשה רבינו אנו לומדים שהסנהדרין צריכים להיות מנוקים ממום!
כשמרע''ה קיבל את הנבואה (בסנה) הוא היה כבד פה וכבד לשון, כשהתמנה לסנהדרין (לכאורה אחר מתן תורה) כבר לא.
yankev כתב:עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:משה רבינו היה כבד לשון
וזה לא נחשב מום ע"פ תורה.
שהרי ממשה רבינו אנו לומדים שהסנהדרין צריכים להיות מנוקים ממום!
אז איך נפרש לגבי אלישע? קרחות זה מום לפי התורה.
עזריאל ברגר כתב:שמש כתב:עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:משה רבינו היה כבד לשון
וזה לא נחשב מום ע"פ תורה.
שהרי ממשה רבינו אנו לומדים שהסנהדרין צריכים להיות מנוקים ממום!
כשמרע''ה קיבל את הנבואה (בסנה) הוא היה כבד פה וכבד לשון, כשהתמנה לסנהדרין (לכאורה אחר מתן תורה) כבר לא.
אתה מניח שהוא התרפא במתן תורה, ושלא חזר אחרי העגל.
לא על כולם זה מוסכם.
עזריאל ברגר כתב:yankev כתב:עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:משה רבינו היה כבד לשון
וזה לא נחשב מום ע"פ תורה.
שהרי ממשה רבינו אנו לומדים שהסנהדרין צריכים להיות מנוקים ממום!
אז איך נפרש לגבי אלישע? קרחות זה מום לפי התורה.
אולי הוא לא היה לגמרי קרח באופן הפוסל?
כדכד כתב:מי אמר שאלישע היה קרח?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים