עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:ייש"כ על הבירור הנאה!
1. אה"נ, רק שלענ"ד כאן זה חמיר טפי, בגלל דברי הרמב"ן (המובאים בשש"כ שם) שיש כאן איסור דאורייתא.
2. כי זה באמת מקח וממכר, לא רק נראה כן. כי אחרת יש בעיה בתוקף המכירה (אפילו דעה המקילה ביותר)
3. אבל זה בדיוק מקח וממכר בשבת!
1. איני יודע על איזה רמב"ן אתה מדבר. פתחתי כאן לעיל את כל המובאות שצוינו בשש"כ.
2-3. זה בדיוק מקח וממכר במיני מאכל לסעודת שבת, שהם מותרים לכתחילה.
1. שלפתוח חנות בשבת זה איסור דאורייתא (מובא בשש"כ בתחילת העניין).
2-3. לא. אבל נראה לי שמיצינו את הדיון בזה.