ערכי עלי כתב:מאי שנא מדם וחלב ,שכל היוצא מהטמא טמא?
יאיר כתב:לפי מה שאני זוכר, דם אדם אסור מדרבנן
יבנה כתב:ערכי עלי כתב:מאי שנא מדם וחלב ,שכל היוצא מהטמא טמא?
תלמוד בבלי מסכת כתובות דף ס עמוד א
יכול יהא חלב מהלכי שתים טמא? ודין הוא: ומה בהמה שהקלת במגעה החמרת בחלבה, אדם שהחמרת במגעו אינו דין שתחמיר בחלבו! תלמוד לומר: את הגמל כי מעלה גרה הוא, הוא טמא, ואין חלב מהלכי שתים טמא אלא טהור; יכול אוציא את החלב שאינו שוה בכל, ולא אוציא את הדם שהוא שוה בכל? תלמוד לומר: הוא, הוא טמא, ואין דם מהלכי שתים טמא אלא טהור; ואמר רב ששת: אפילו מצות פרישה אין בו
מבואר שיש לימודים להתירם. השאלה הוא למה רוק הותר בלי לימוד.
עזריאל ברגר כתב:יבנה כתב:ערכי עלי כתב:מאי שנא מדם וחלב ,שכל היוצא מהטמא טמא?
תלמוד בבלי מסכת כתובות דף ס עמוד א
יכול יהא חלב מהלכי שתים טמא? ודין הוא: ומה בהמה שהקלת במגעה החמרת בחלבה, אדם שהחמרת במגעו אינו דין שתחמיר בחלבו! תלמוד לומר: את הגמל כי מעלה גרה הוא, הוא טמא, ואין חלב מהלכי שתים טמא אלא טהור; יכול אוציא את החלב שאינו שוה בכל, ולא אוציא את הדם שהוא שוה בכל? תלמוד לומר: הוא, הוא טמא, ואין דם מהלכי שתים טמא אלא טהור; ואמר רב ששת: אפילו מצות פרישה אין בו
מבואר שיש לימודים להתירם. השאלה הוא למה רוק הותר בלי לימוד.
א. אתי מבינייהו במה הצד, אם אינו יכול להילמד מאחד מהם.
ב. האם רוק של בהמה טמאה אסור באכילה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים