אברךפשוט כתב:אני מחפש מקור שכותב במפורש שזה מעין "חידוש" של האר"י.
מגדל כתב:וראה ב"נים לב"ניך.
עזריאל ברגר כתב:השאלה היא האם הוגים בֵּן (כמנהג הספרדים), או בַּן (כמנהג רבים מהאשכנזים), ואז נשאל "מי בָן שיח" או שמא "לא בָן ולהבל דמה" (כדברי הקלירי, בפיוט "אומץ אדירי כל חפץ") ...
עזריאל ברגר כתב:מגדל כתב:וראה ב"נים לב"ניך.
השאלה היא האם הוגים בֵּן (כמנהג הספרדים), או בַּן (כמנהג רבים מהאשכנזים), ואז נשאל "מי בָן שיח" או שמא "לא בָן ולהבל דמה" (כדברי הקלירי, בפיוט "אומץ אדירי כל חפץ") ...
קרית מלך כתב:שמעתי מאחד מגדולי צדיקי הדור זיע"א אשר ידיו רב לו בנסתרות שנהגו להגות את השם ב"ן בניקוד פתח בכדי להמנע מהגשמה. והבן.
מגדל כתב:קרית מלך כתב:שמעתי מאחד מגדולי צדיקי הדור זיע"א אשר ידיו רב לו בנסתרות שנהגו להגות את השם ב"ן בניקוד פתח בכדי להמנע מהגשמה. והבן.
לבי דוחק בי לשאול כיצד נהג אותו גדול צדיקי הדור להגות את שם ע"ב, אך ראשי אינו מניח לי שלא לשאול קודם לכן כיצד נהג להגות: א"ק, א"א, או"א, ז"א ונוק'.
בריושמא כתב:שם ב"ן נמצא כתוב בתיקוני זוהר, תקונא תליסר.
כיוון שהאר"י למד בספר תיקוני זוהר שנדפס במנטובה שי"ח, הנה הפסקה כולה (דף כה ע"ב):
אברךפשוט כתב:א. תודה רבה!
ב. אם אחד מחכמי ישראל שלא זכה לחיות בדור שלנו בו ספר אור יקר נגלה לעיני כל ישראל כתב משהו נראה לי זה לא סיבה לקרוא לו מקור נשבר... ואם הטענה כלפי שאני כלי שבור שלא מחזיק מקורות זה וודאי נכון.
מגדל כתב:אברך פשוט, נמצא המקור נשבר אף כהגדרתך.
אברךפשוט כתב:שלום רב.
כמדומני שראיתי באיזה ספר שהאר"י הוא זה שחידש או לפחות הפך את שם ב"ן לשם מרכזי... אני מחפש מקור שכותב במפורש שזה מעין "חידוש" של האר"י.
בוצינא כתב:בחכמה זו אין "חידושים" כי אם גילויים מפי העליונים, ופשוט.
אברךפשוט כתב:שלום רב.
כמדומני שראיתי באיזה ספר שהאר"י הוא זה שחידש או לפחות הפך את שם ב"ן לשם מרכזי. הפנו אותי כבר ל2-3 מקומות בדברי הגר"א ששם ב"ן לא נזכר בזוהר. הבנתי מאנשים אחרים שזה תלוי בגירסאות הזוהר ויש גירסאות קדומות שהוא כן מופיע וכן שהוא מופיע כבר אצל ר' אברהם אבולעפיה. בכל אופן אני מחפש מקור שכותב במפורש שזה מעין "חידוש" של האר"י. תודה רבה.
בוצינא כתב:אברךפשוט כתב:שלום רב.
כמדומני שראיתי באיזה ספר שהאר"י הוא זה שחידש או לפחות הפך את שם ב"ן לשם מרכזי... אני מחפש מקור שכותב במפורש שזה מעין "חידוש" של האר"י.
בחכמה זו אין "חידושים" כי אם גילויים מפי העליונים, ופשוט.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים