יעקל כתב:בהפטרת פרשתנו בנבואת יחזקאל מבואר בפירוש את תפקידו של כהני הא-ל יתברך להורות הוראות באו"ה ובח"מ, כמ"ש ואת עמי יורו וגו' .
התפקיד הזה נכלל עם כל הזכויות והחובות של הכהנים והדינים השייכים להם, עבודה במקדש, "ראשית כל ביכורי כל וכל תרומת כל וגו'".
מעניינת העובדה שבתורה (בניגוד לנביאים), תפקיד ההוראה של הכהן נאמר רק בסוף ובדרך אגב (בפ' שופטים "כי יפלא ממך דבר וגו' " ובפ' ברכה "יורו משפטיך וגו' ") ולא נכתב ונכלל עם הדינים השייכים לו (לא בפ' אמור, ולא בפ' ביכורים, ולא בפ' חלה ולא בפ' תרומה)...
ויקרא (פרשת שמיני) פרק י פסוק ח - יא:
דברים (פרשת שופטים) פרק יז פסוק ח - יג:וידבר יי אל אהרן לאמר: יין ושכר אל תשת אתה ובניך אתך בבאכם אל אהל מועד ולא תמתו חקת עולם לדרתיכם: ולהבדיל בין הקדש ובין החל ובין הטמא ובין הטהור: ולהורת את בני ישראל את כל החקים אשר דבר יי אליהם ביד משה:
כי יפלא ממך דבר למשפט בין דם לדם בין דין לדין ובין נגע לנגע דברי ריבת בשעריך וקמת ועלית אל המקום אשר יבחר יי אלהיך בו: ובאת אל הכהנים הלוים ואל השפט אשר יהיה בימים ההם ודרשת והגידו לך את דבר המשפט: ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך מן המקום ההוא אשר יבחר יי ושמרת לעשות ככל אשר יורוך: על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל: והאיש אשר יעשה בזדון לבלתי שמע אל הכהן העמד לשרת שם את יי אלהיך או אל השפט ומת האיש ההוא ובערת הרע מישראל: וכל העם ישמעו ויראו ולא יזידון עוד: