באמונתו כתב:אחרון התלמידים כתב:שיבר כתב:לדברי מקורבו ר' דן טיומקין יו"ר ארגון מענה עבור בעלי תשובה, בעל תשובה ליטאי שבשנים האחרונות הפך לחסיד ברסלב באופן מוצהר, היה לו שיעור קבוע עם ר' אורי במשך מספר שנים מדי מוצ"ש, בו למדו ספרי ברסלב. הוא מספר גם שהיה עורך 'התבודדות' לעצמו, א' ההנחיות העיקריות של רבי נחמן מברסלב. לדבריו, זה החל לאחר שהראו לו שנקודות עיקריות אותן ביסס בשיחותיו אודות היחס לבנים נופלים-נושרים - אליהן כנראה הגיע מעצמו - נמצאות בפרוטרוט בספרי ברסלב. ר' אורי בהיותו איש אמת, לא נרתע לבחון את הספרים בעצמו, למרות שהשתית את דרכו בדרך אחרת, וראה כי טוב. משם זה התחיל.
תיעוד של אחד השיעורים: http://www.maane.info/pages/4206
העיתונאי ידידיה מאיר פרסם בטורו, כי היה לו גם שיעור בספר התניא. לע"ע לא ראיתי תיעוד על כך.
בס"ד
ראשית כל מה שנכון נכון.
http://www.maane.info/pages/3090
אבל המובן בדבריו שם, שראה זאת במישור הפרקטי. שבימינו שהדור ירוד, לא תמיד האמת היא זו שמשכנעת.
שם בדקה 3.20 בפרט ב 4.00 מסביר את העניין.
וכמו שהגיבו כאן ראה במציאות מה פועל יותר. ובאמת ברבי נחמן מוצאים כמובן יותר את הדרך הזו של אהבה ואמונה ו'אציעה שאול הינך' וכו'. ובעבר העביר ביקורת על ספרים בשיטת ברסלב, ואח"כ על אותם ספרים עצמם, אמר שכך צריך לפעול היום.
אבל באופן הכללי כאשר מסר שעורים וכתב וכו' תמיד הולך בדרך הגר"א והרמח"ל. ומכך לא זז עד סוף ימיו.
זו הפרשנות, מעַוותת דעתו האמתית!
אמנם "בעבר העביר ביקורת על ספרים בשיטת ברסלב" (בתוך כלל ספרי החסידות), מאחר שבתחילה הלך בתמימות אחר שיטת רבו זצ"ל, שהיה הקיצוני שבמתנגדים.
אח"כ, תוך כדי התקדמותו התורנית, וכן ניסיון חייו בקירוב ובחינוך, ראה ונוכח הוא בעצמו, בטעם ספרים אלו וסוד עומק תפיסתם, ושב וחזר בו בהחלט.
בדבריו המתייחסים לירידת הדורות וכו' לא ירדת אל כוונתו הנכונה, וכן הסביר בעצמו בהזדמנויות אחרות, שאלו ואלו דברי א-לוהים חיים, אשר כולם מדרכי התורה הקדושה, ודווקא תיקון הנשמות שבדורנו האחרון, נזקק לאופנים אלו בעבודת השי"ת, ולא שייך כל שלימות כ"א בשילוב שֵׂכל = ליטאיוּת עם לב = חסידות, כפי הגדרתו המפורשת.
בס"ד
ייתכן שאיננו מתווכחים.
לא התכוונתי לומר, שמשום שיש ירידת הדורות לכן אי אפשר לאחוז באמת אלא בשאינו אמת חלילה.
וגם אתה צודק שיש להניח שרבו זצ"ל כראש המתנגדים - שבתחילת דרכו היה חסיד.. - לא הסכים לכיוון זה בשו"א.
אלא כוונתי, שבעבר בראיון עם חסיד ברסלב העביר ביקורת על כך שמדברים רק על אמונה שיכול להיות סכנה בכך שיחשבו אנשים שדי בכך. ואח"כ דוקא שיבח ספרים אלו שראה שהיום שיטה זו היא בפועל פועלת יותר.
אבל מה שעיקר כוונתי שעל אף שלמד קצת ספרי חסידות בתקופה האחרונה. וחשב שכך נכון ללכת עם הדור הזה. בכלליות בכל שיעוריו וענייניו ממש שמעו את הרב זילברמן מגרונו, שמע נא בקול הלשון את שיעוריו בפרשיות השבוע, את אופי הרצאותיו הלא רבות. ותשמע שם הגר"א הרמח"ל בעיקר.
ועל נקודה זו רשאי לחלוק מי ששמע ומכיר את שיעוריו.