שבע כתב:חבל על הטירחה
אין צורך לחפש דפוס מסוים
בעל משפט צדק (או המביא לדפוס)
פעל ועשה כאן 'צנזורה עצמית', והתופעה ידועה
מה שנכון נכון כתב:ראיה שעמדה לפניו הגרסה המקורית היא מהצנזורה האחרת שעשה בתחילת הקטע - וכו'.
יוסף אומץ1 כתב:עוז והדר לא תיקנו בהגהו"צ?
הוד_והדר כתב:תופעה ידועה של צנזורה עצמית אתה מתכוין? בלי להיכנס לנושא, לא נראה שלפנינו מדובר מזה, המעיין בפנים דברי המשפט צדק יראה שהוא מדייק מלשון זה וכו', ולא נראה שצינזר את זה בעצמו.
דברי (כביאור לטענת ר' 'שבע') באו בהנחה שהדפוס הנפוץ במקומו הי' המצונזר, ולכן הוצרך לצטט מגרסת רש"י שעל הרי"ף.הוד_והדר כתב:היו דפוסים כאלו ודפוסים כאלו.
לבי במערב כתב:דברי (כביאור לטענת ר' 'שבע') באו בהנחה שהדפוס הנפוץ במקומו הי' המצונזר, ולכן הוצרך לצטט מגרסת רש"י שעל הרי"ף.הוד_והדר כתב:היו דפוסים כאלו ודפוסים כאלו.
תלמוד_ישן כתב:באם קיים, ואדי אלחיגרה ניתן לעיין בו באתר 'הכי גרסינן'
וכן הוא לכל הדפוסים שלפני שנת ר"פ (חוץ מהמהדורות השניות והשלישיות של משפחת שונצינו)
א. אכן, אך כת"ר הרי מבקש להוכיח שעמד לפניו דפוס ובו הנוסח המקורי. בדברי נסיתי להציג את האפשרות לפרשנות הפוכה (כטענת ר' 'שבע').הוד_והדר כתב:אי אפשר לומר כך, כי א. לא נדע איזה דפוסים היו לפניו כי שניהם היו בזמנו. ב. בדפוסים המצונזרים לא כתוב בתרבותו של וכו', אלא כל הדבר חסר, וכתוב רק 'לאחר זמן מרובה', וכל ההמשך חסרה,
לבי במערב כתב:א. אכן, אך כת"ר הרי מבקש להוכיח שעמד לפניו דפוס ובו הנוסח המקורי. בדברי נסיתי להציג את האפשרות לפרשנות הפוכה (כטענת ר' 'שבע').הוד_והדר כתב:אי אפשר לומר כך, כי א. לא נדע איזה דפוסים היו לפניו כי שניהם היו בזמנו. ב. בדפוסים המצונזרים לא כתוב בתרבותו של וכו', אלא כל הדבר חסר, וכתוב רק 'לאחר זמן מרובה', וכל ההמשך חסרה,
ב. אכן, ולכן כשציטט את המאמר כנוסחו המקורי (תוך השמטת המילים ה'בעייתיות', בצנזורה 'עצמית') - ציין למקורו (מהספרים שהיו תחת־ידו), ברש"י שעל הרי"ף.
הוד_והדר כתב:מ"ש ויניציאה ש"ח, זה טעות הקולמוס?
ייש"כ על ההבהרה.הוד_והדר כתב:לא, נסיתי לחפש באיזה מהדורא ראה צנזורה זו, ולא מצאתי וכנראה שעכ"ח צ"ל כמ"ש שבע, שזה צנזורה עצמית.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 467 אורחים