שמונה עשר ושלש מאות. א"ר אמי בר אבא, אליעזר כנגד כולם, איכא דאמרי, אליעזר הוא, דחושבני' הכי הוי.
שמספרו עולה שי"ח, ור"ל דרק הוא ואליעזר היו מהרודפים. ונראה דהאיכא דאמרי אינו חולק על ר' אמי בר אבא אלא מפרש ונותן סימן לדבר מניין לו שהי' שקול כנגד כולם משום דמספר אותיות שמו שי"ח, ונראה דאין הכונה דזולת אליעזר לא הי' איש אתו, דבודאי אין מקרא יוצא מידי פשוטו, אלא הכונה שהיה שקול כנגד השי"ח עבדים אחרים, אם בצדקתו או בחכמתו ומעשיו, וכעין מ"ש משה שקול כנגד שבעים ואחד סנהדרין, אבל רש"י בפי' התורה כתב שבאמת רק אליעזר לבדו הי', וצ"ע.
שמואל דוד כתב:במתיבתא כתבו כלשון ראשון וכעי״ז בספר שו״ת מנחם משיב.
שמואל דוד כתב:נא:
מתני' מן הצלי אין אסור אלא מן הצלי של בשר ״דברי ר' יהודה״
האם מצינו מי שחולק?
ואין הלכה כר' יהודה.
שמואל דוד כתב:נדרים לח.
אמר ר' יוחנן כל הנביאים עשירים היו מנלן ממשה ומשמואל מעמוס ומיונה כו׳
יש להקשות מנ״ל שכל הנביאים עשירים היו, אפשר דוקא משה שמואל עמוס ויונה.
באמונתו כתב:שמואל דוד כתב:במתיבתא כתבו כלשון ראשון וכעי״ז בספר שו״ת מנחם משיב.
מתיבתא עם משיבת נפש, שניהם ממחברי ימינו, ובשניהם נתקיים: תועה אתה בה, וכמפורש בילקוט שמעוני ועוד הרבה, וגם מובן מאיליו.
באמונתו כתב:שמואל דוד כתב:נא:
מתני' מן הצלי אין אסור אלא מן הצלי של בשר ״דברי ר' יהודה״
האם מצינו מי שחולק?
פירוש המשנה לרמב"ם - מסכת נדרים פרק ו משנה ב:ואין הלכה כר' יהודה.
שמואל דוד כתב:באמונתו כתב:שמואל דוד כתב:במתיבתא כתבו כלשון ראשון וכעי״ז בספר שו״ת מנחם משיב.
מתיבתא עם משיבת נפש, שניהם ממחברי ימינו, ובשניהם נתקיים: תועה אתה בה, וכמפורש בילקוט שמעוני ועוד הרבה, וגם מובן מאיליו.
כמדומני שאינו ממחברי ימינו …
שמואל דוד כתב:הלכה כמי?
באמונתו כתב:כחכמים.
שמואל דוד כתב:אפשר לשלוח צילום מספר משיבת נפש?
הנה שו״ת מנחם משיב:
281EE6AF-F241-4A75-8F4A-535504EB7FA6.pdf
שמואל דוד כתב:באמונתו כתב:כחכמים.
איפה מצינו שיטת החכמים?
שמואל דוד כתב:מה המקור לזה?
חכ״א שליט״א הראוני בפיה״מ להרמב״ם שכתב ואין הלכה כר״י וע״ע רמב״ם פ״ט נדרים ה״ב והלכה ג׳ ובלח״מ שם ומבואר קצת דלא כמו שכתבת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים