אראל כתב:גם המשיחיות של החב"ד'סקער בטלה....,
וכבר הגיע הזמן שתלמידי הרב שך, יעשו שלום עמהם...
ה'קישאלע' של הבעלזער רב, ככל הנראה, התפוצץ... [בפרט אחר פיגוע הירי בער"ש]
וכן הלאה.....
אולי כבר הגיע הזמן קיום היעוד, וגר זאב עם כבש?
אראל כתב:דברי הרב ה. פרידמאן נגד התייחסות הרב רייזמן לאדמו"ר מסאטמאר..., כנראה שהרב רייזמאן עושה עצמו כאילו לא ידע את יואל, כלומר לא פתח את הספר ויואל משה, וגם את הפסוק 'עוד ישבו זקנים וזקנות' לא ידע פירוש המפרשים שם [אולי השתמש הרב רייזמאן בנ"ך פשוטו של מקרא....]
אראל כתב:
ומה שכבודו תולה בוקי סרוקי בהרב מוואדריזש, הנה מכתב ממנו בנושא איך שהוא מתנער מכל הנושא:
https://drive.google.com/file/d/14OHhEi ... share_link
הרואה כתב:אראל כתב:גם המשיחיות של החב"ד'סקער בטלה....,
וכבר הגיע הזמן שתלמידי הרב שך, יעשו שלום עמהם...
ה'קישאלע' של הבעלזער רב, ככל הנראה, התפוצץ... [בפרט אחר פיגוע הירי בער"ש]
וכן הלאה.....
אולי כבר הגיע הזמן קיום היעוד, וגר זאב עם כבש?
כלומר אתה מסכים שכל הספר ויואל משה בא רק בגלל החילוניות של הציונות ואתה רק טוען שזה עדיין בתוקף?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:דברי הרב רייזמן, כפי שהובאו פה, אינם שהויוא"מ ישנה את שיטתו בעקבות המציאות של היום.
בעל הויוא"מ עשה דבר פלא בשעתו, ולא הסכימו אתו אחרים. הוא שם את ההתנגדות לציונות בראש סדר העדיפיות שלו, לציבור שבכלל לא מתגורר בארץ ישראל! רואים אנשים שלא דרכה רגלם בארץ הקודש, ואין להם שום שייכות כ"א חבריהם מארה"ב, והם מתנגדים נוראים לציונות מעבר לים! ע"ז מדבר הרב מוואודרידזש, שאז היתה מציאות שהציונות היתה הלוחם הגדול נגד התורה, והיו אנשים מוכנים לעזוב את חייהם, כולל חייהם הרוחניים, כדי להצטרף לחלום זה של ציונות לבנות מדינה, וע"ז הרגיש הרב מסאטמאר שצריכים להרעיש עולמות. גדו"י אחרים אחזו שע"י ריבוי האור, בפרט בחו"ל, יתמעט החשך ממילא. ולכן התמקדו על העשה טוב.
עכ"פ כהיום, למרות שעדיין שיטתו נגד הציונות קיימת, מ"מ המשיכה והלהיטה אחרי הציונות פגה. האם אין לנו מספיק בעיות בתוך קהלותינו היום שנתמקד על איזה יצר הרע וותיק? וכלשון הוואודרידזשע רב 'דער נבילה שטינקט שוין דא! מיר דארפן נישט גיין זוכן מעבר לים!'. אם אז בערה יצר זו בלב כולם, האם מחמת זה צריכים להלחם כל ימינו נגדו? פעם לחמו אדמו"רים מסויימים נגד פאות מקורזלות, כפתורים על החולצה, צחצוח שיניים, ועוד עניינים. ברור שהיה להם סבה, אבל זה לא נוגע אלינו.
אראל כתב: אלא שבראשית המדינה היו בגדר מומרים להכעיס, וכהיום הם אולי בגדר תינוקות שנשבו...., נו נו
אראל כתב:אולי כבר הגיע הזמן קיום היעוד, וגר זאב עם כבש?
זאב ערבות כתב:זה קורה לעתים תכופות שאשכול סוטה ממסלולו, כל עוד קשור לנושא.
אתה שואל מה זה משנה למי שייך הממשלה בארץ. הלא זו כל שורש הבעיה, כל עוד הממשלה היא לא ממשלה של יהודים אז זה בסדר, הבעיה היא ממשלה של יהודים וזה התגרות באומות. עד כאן מובן. אך כאן מתחילה הבעיה, תחת איזו ממשלה בארץ ישראל חיו היהודים בשלום ושלוה? הטורקים? האנגלים? אנשי הצלב? אתה יודע איזה סבל סבלו היהודים שגרו תחת הממשלות הזרות? היהודים היו כקוץ בעיניהם, לא שונה מאשר היה בארצות אירופה ובארצות האיסלם. זה חלק מהפרופגנדה של סאטמר שחיו בארצות המוסלמיות בשקט ובשלווה, אמנם יותר טוב מאשר אצל הנוצרים, אך גם תחת שלטון המוסלמים לא שבעו נחת. כעת אתה טוען שאם לא היתה קמה מדינת ישראל, עולם כמנהגו נוהג והיו ממשיכים לחיות בשקט ושלווה המדומים שלכם (והאם אתם סבורים שאם יתנו למוסלמים שליטה על המדינה יהיה שלום ושלוה?)
ובקשר לשאלה השניה, לא נהנים מתנת חינם, אבל נהנים! אך לא זו הנקודה, ע"י שגרים במדינה מרבים את ההתגרות שלהם, הלא כן? אתה סבור שאיכפת לערבים אם זה חסידי סאטמר או חילונים בתל אביב?
אראל כתב:מעולם לא כתבתי שלקקו דבש תחת הישמעאלים, ולא ע"ז נתכוונתי בכלל [אני יודע דברי האוה"ח הק' פ' צו...] ..., תקרא מה שכתבתי בשימת לב...
רציתי להדגיש, שבעבר, עד שקמה המדינה, היה אפשרות לדור תחת ממשלת ערביים, ולא התנגדו שידורו יהודים בארצותם, כמו שחיו באיירופא ובכל ארצות הגולה..., הרי שסיבת התנגדות הערביים כהיום, שלא יגור אף יהודי אחד בכל ארץ הקודש, זה בגלל שהציונים השתלטו שמה...
יוסף חיים אוהב ציון כתב:הרב זאב ידידי. האינך חושב שמה שאירע בליל שב"ק אינו בעיקבות התגרות באומות של מיסטר ב"ג וחבריו?
אראל כתב:נו, אם נתחשק לך להאשים בחוצפה [כדרכך] את הרבי מסאטמאר ב'צביעות' זול כאחד הריקים, שיבוסם לך...
אבל באמת נפק"מ להלכה, להמודר הנאה, [הנאה של חינם דייקא] מממשלת מדינת ישראל, אם מותר לו לגור שמה...
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אראל כתב:נו, אם נתחשק לך להאשים בחוצפה [כדרכך] את הרבי מסאטמאר ב'צביעות' זול כאחד הריקים, שיבוסם לך...
אבל באמת נפק"מ להלכה, להמודר הנאה, [הנאה של חינם דייקא] מממשלת מדינת ישראל, אם מותר לו לגור שמה...
הוא לא היה צבוע. השווענץ המקבלים את דבריו כפשוטם הם שוטים ומאשימים אותו בצביעות.
אצלי פשוט שכך הוא דרכם של רבני מדינה מסוימת, להשתמש בגוזמאות והפחדות שלא התכוון להם בדיוק גמור. דיבר בהפלגות גדולות כאילו היו הלכות פסוקות, והוא בעצמו ידע שכל דבריו הם למיגדר מילתא להתרחק מן הפושעים והאפיקורסים, והלביש אותם בלבוש הלכתית כדי לשבר את האוזן. יצר תורה שלימה של שלש שבועות ועיקר כוונתו לא היתה אלא להתרחק מן הרשעים. אדרבא, מי שאינו מסכים לדברים אלו, האיך יתרץ את הצביעות? האיך אפשר ליסוע למדינה, ליהנות משירותי המשטרה שסגרו רחובות עבורו, נתנו לו משמר כבוד, וסללו את הדרך אשר עליו דרך בדרכו להלחם נגד המדינה? האם זו לא צביעות? אלא ע"כ כמו שכתבתי.
אדרבא, המחוצפים הם אלו שחושבים שהתכוון לדבריו כפשוטם ממש, ולא התנהג בעצמו על פי דבריו.
אראל כתב:מה ענין שמיטה אצל הר סיני והודו אצל כוש?
כבודו מתכחש למציאות???,
פלא והפלא, כל גויי הארץ נשיאי ומנהיגי המדינות, מקצה העולם עד קצהו, מבינים בפשיטות ורואים את פני המצב, התגרות והתרוצצות הערביים עם הישראלים היא אך ורק בסיבת המדינה....,
והחרדים פה... מעמידים פני תם..., ממש לא מבינים מי גירה בנו את הדוב הזה?? מה הערביי הרוצח הזה רוצה ממני??..., עד שימצאו איזה גזירה שוות ממה שקרא באיירופא מלפני מאות בשנים [ואז..., בסיבת הריגת אותו האיש ע"י הסנהדרין בזמן הבית...,, מלפני מאות בשנים...], כאילו היינו הך....
ודאי שיש 'הלכה בידוע' אבל יש יוצא מן הכלל... כשאין השה כל כל כך תמים...
מעיין כתב:שבמאמר ישוב אר"י אחרי אריכות דבריו בי"ג עיקרים להלכה הוסיף לבאר שאין כדאי ואחריות גדול להכנס לדור שם עיי"ש שכלל דבריו רק מנסיונות גדולות בכבוד וחיזוק שנותן למינים ולא מעצם הנאה של שירותי המדינה דוק בלשונו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים