אוהב ספרים כתב:בהמשך להכתב יד שאני עסוק ביה, זה לשונו: וכן אמרו חכמים שאין היצר מסית לרשעים לפי שהם מחלקו
היש מי שיודע איה מקום כבודו?
לכל העוזרים והמסייעים חילכם לאורייתא
כתיב (שם /תהלים י"א/) ה' צדיק יבחן ורשע ואוהב חמס שנאה נפשו, אמר רבי יונתן היוצר הזה אינו בודק קנקנים מרועעים, שאינו מספיק לקוש עליהם אחת עד שהוא שוברם, ומי הוא בודק בקנקנים יפים אפילו מקיש עליהם כמה פעמים אינם נשברים, כך אין הקדוש ברוך הוא מנסה את הרשעים אלא את הצדיקים שנאמר ה' צדיק יבחן וכתיב (בראשית כב) והאלהים נסה את אברהם.
אוהב ספרים כתב:עוד כתוב שם
דהכי אמרו (*) שכל זמן שרוצים במרום להוסיף מעלה לצדיק מחזירין אותו לעולם כדי שיצטער צער המיתה ובשבילה מעלין אותו
עשוי לנחת כתב:אוהב ספרים כתב:עוד כתוב שם
דהכי אמרו (*) שכל זמן שרוצים במרום להוסיף מעלה לצדיק מחזירין אותו לעולם כדי שיצטער צער המיתה ובשבילה מעלין אותו
לפנינו לא נכתב שם 'דהכי אמרו' ונראה שאמר זאת מדיליה.
איש_ספר כתב:בעקבות שטף אשכולות בקשת המקורות, חזר וניעור אשכול זה לעת עתה.
יאיר כתב:לא מצאתי. אתה סבור שיש מקור קדום?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים