ארבעה דברים העושה אותן 'זכור לטוב'
מלך החולץ או מייבם (לשיטת ר"י)
פוחת את השער (לשיטת חכמים)
העושה עצמו יחיד במקום של צער (לרשב"ג)
כותב נכסיו לאחרים כשלא היו בניו נוהגים כשורה (לרשב"ג)
אם שכחתי נא למלאות חסרוני
האם יש צד השווה ביניהן?
HaimL כתב:וגם חרבונה
זיז שדי כתב:ארבעה דברים העושה אותן 'זכור לטוב'
מלך החולץ או מייבם (לשיטת ר"י)
פוחת את השער (לשיטת חכמים)
העושה עצמו יחיד במקום של צער (לרשב"ג)
כותב נכסיו לאחרים כשלא היו בניו נוהגים כשורה (לרשב"ג)
אם שכחתי נא למלאות חסרוני
האם יש צד השווה ביניהן?
כדכד כתב:זיז שדי כתב:ארבעה דברים העושה אותן 'זכור לטוב'
מלך החולץ או מייבם (לשיטת ר"י)
פוחת את השער (לשיטת חכמים)
העושה עצמו יחיד במקום של צער (לרשב"ג)
כותב נכסיו לאחרים כשלא היו בניו נוהגים כשורה (לרשב"ג)
אם שכחתי נא למלאות חסרוני
האם יש צד השווה ביניהן?
הצד השווה שבהם הוא שהם דברים שיש להם מטרה חיובית אך הם באים על חשבון משהו אחר והיה מקום לומר (ובחלק מהמקרים גם יש דעה שזה באמת כך) שאין לעשות כן כי פוגע בצד השני (כבוד המלכות, החנוונים האחרים ובניו ובמקרה של יחיד זו לא פגיעה באחרים אבל שנוהג בעצמו גנונים שאינו ראוי להם ונראה כיוהרא) ועל כך אמרו שאדרבה זכור הוא לטוב ולא להיפך
כדכד כתב:למה אם יש מכנה משותף שמתאים לדברים האלה הוא לא מספיק רק בגלל שאולי יש עוד דברים שזה מתאים להם ולמה אמור להיות מכנה משותף ייחןדי דווקא להם?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים