הודעהעל ידי עושה חדשות » ב' מאי 29, 2023 11:24 pm
פשיטא שאם חייבים לשלם 'שדכנות' ולא משלמים זה גזל גמור, ובוודאי יש עונש ונקם ושילם על העוון. אבל מנא הא מילתא דאמרי אינשי לתלות בזה כל מיני פגעים וצרות אם קורה ח"ו אח"כ בשידוך זה. ובפרט שתולים בזה גם דברים שלפי הדין פטור מלשלם ע"פ הוראה או מחמת הספק, וגם היתה מחילה כדין ואין כאן אלא קפידא עמומה, ומי זוטר האי דינא דהמע"ה. האם זה יותר חמור משאר גזילה ועושק. או שאולי יש כאן סברא שלא תהיה הצלחה בדבר שלא שילמו עליו ואפילו כשהחיוב הוא לא ממש ע"פ דין. האם יש לזה מקור בדברי חז"ל כה"ג או בשאר ספה"ק.