גאולה בקרוב כתב:וכתב המלבי"ם ב"הכרמל" ערך ששון וערך ששון ושמחה, ששמחה היא בלב וששון היא שמחה גלויה בחוץ.
ונשאלתי הרי הפסוק בתהילים אומר "נחלתי עדותיך לעולם כי ששון ליבי המה"!
כמו"כ בישעיה: "וּרְאִיתֶם וְשָׂשׂ לִבְּכֶם"?
ובאיכה: "שָׁבַת מְשׂוֹשׂ לִבֵּנוּ"?
התשובה להכל, מונחת בפירושו של המלבי"ם לישעיה שם:
"וראיתם - עד עתה הייתם מאמינים בתקוה העתידה אבל לא ראיתם אותה בעיניכם, עתה וראיתם - אותה בעיניכם, ולכן ושש לבכם -
עד עתה ע"י הבטחון החזק היה רק שמחה צפונה בלבכם כמ"ש כי בו ישמח לבנו כי בשם קדשו בטחנו, אבל עתה ישיש בששון גלוי (כי זה ההבדל בין ששון ושמחה) והשמחה תתפשט מן הלב אל האיברים החיצונים, עד שעצמותיכם...".
על דרך זה יש לפרש ג"כ הפסוק בתהילים ובאיכה.