בית הגנזים כתב:הוספות בענין האשכול הזה
שיח שרפי קודש ה-תו:
כְּשֶׁשָּׁאַל פַּעַם מַאן דְּהוּא אֶת רַבִּי לֵוִי יִצְחָק זַ"ל אִם לִלְמֹד אֵיזֶה סֵפֶר מְסֻיָּם, שֶׁחָשַׁשׁ הַלָּה לֹא לְלָמְדוֹ מֵחֲמַת שֶׁהוֹלֵךְ קְצָת בְּדַרְכֵי הַחֲקִירוֹת וְכוּ'.
עָנָה לוֹ רַבִּי לֵוִי יִצְחָק זַ"ל: "אֵינִי יוֹדֵעַ מַה לוֹמַר לְךָ לֹא לִלְמֹד, אוּלָם אוּכַל לוֹמַר לְךָ בְּוַדָּאוּת אֵי אֵלּוּ סְפָרִים שֶׁיֵּשׁ כֵּן לְלַמְּדָם וּבְוַדָּאוּת, וַהֲלֹא הֵם תַּנַ"ךְ, גְּמָרָא, מִשְׁנָיוֹת, טוּר, שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְזֹהַר, מִדְּרָשִׁים, סִפְרֵי מוּסַר וְסִפְרֵי הַבַּעַל שֵׁם טוֹב וְתַלְמִידָיו, סִפְרֵי רַבֵּנוּ וּמוֹהֲרַנַ"ת זַ"ל וְעוֹד וְעוֹד, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם דֵּי וְהוֹתֵר כְּדֵי לְקַיֵּם מִצְוַת תַּלְמוּד תּוֹרָה":
תורת המן כתב:כמדומני שהכל מודים לזה, רק נחלקו מה נכלל ב'ועוד ועוד'.
בית הגנזים כתב:בענין שאלתך לעיין ברד"ק להבין את הפירוש של המקרא, שאלתי את זה לר' לוי יצחק ומתוך תשובתו הבנתי שלא כ"כ כדאי.
עקביה כתב:רח"ל.
בית הגנזים כתב:למס' [14]:
קנאת ה' צבאות - מאת הרה"צ מו"ר נתן זצ"ל - ירושלים תשכ"ה
אות לו ע' מד:
והשר הגדול החכם הרופא ה"ר יהודא בן אלפאכאר כתב לרד"ק בזה הלשון, יאמר נא קמחי ששמו צמח מתי נתנו מקראי קודש להדרש במדת החכמה היונית/ וילכו אחורנית/ ומתי נחה ארם על אפרים/ ותעלה ותצא מרכבה ממצרים/ לא כן הדבר כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים/ והאריך עוד ע"ש.
אות לח ע' מו:
כמו רד"ק איש אשר אין מעצור לרוחו בפירושו למרכבת יחזקאל...
תורת המן כתב:כנראה הוא רק ציטט מדברי היעב"ץ (מגדל עוז - אוצר הטוב - מוסד ב - אות יא):
תא חזי כתב:אגב אלה הדברים, איכו השתא - מה היעב"ץ חשב שהוא כן מעשה מרכבה/בראשית/פרדס?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 473 אורחים