סוקר כתב:כתבו עליו כאן, באשכול של הרב יודלביץ
תוך כדי דיבור כתב:בכל אופן לגוף העניין יש אצלי אריכות ועוד חזון למועד.
תוך כדי דיבור כתב:האם הזיהוי נכון בהכרח? (קודם כל של האיש, אחר כך של המקום, אחר כך של השנה). בשנת תר"ץ הוא היה בסך הכל בן 48 והאדם כאן נראה ישיש בהרבה.
בכל אופן לגוף העניין יש אצלי אריכות ועוד חזון למועד.
מיללער כתב:לפי הנ"ל היה אביו מפורסם כ'האדמו"ר מבלזיץ' האם השתייך לשושלת אדמורי"ם?
2) להבנתי שימש שפטשניק כרב הכולל או משהו דומה בעיר לונדון משנת תרע"ג עד תרצ"ח, בבית דינו שימש הרב הילמאן חותנו של הראי"ה כראב"ד והסכים גם הוא עם שאר חברי הבי"ד על היתר העגונות, האם זה נכון?
3) כותב שבהלוויתו בעיר לונדון השתתפו כמו 50,000 איש אבל הרבנים החרימו את הלוי', א"כ מה כחם של הרבנים יפה?
4) האם הניח צאצאים?
5) מי מילא מקומו כרב הכולל בלונודון?
בראנסוויל כתב:ר' אליעזר סג"ל ב"ר דובער מישעל חיבר כמה ספרים:
על בניו וחתניו כתב בהקדמתו לספרו קרני רא"ם:
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=12
נפטר שנת תרצ"ט ונקבר בעירו ובנו אוהל על קברו.
מיללער כתב:נולד בקישינוב שבפוילן בשנת תרמ"ב לאביו ר' יהודא ליב, התפרסם כעילוי בצעירותו, בשנת תרס"ב הספיס את ספרו ברכת יוסף בעת מושבו בעיר אדעססא עם הסכמת המהרש"ם מברעזאן, בשנת תרע"ג עבר לעיר לונדון ונתקבל כרב הכולל, חיבר ספרים לעשרות והו"ל עיתונים וירחונים באידיש ולה"ק כמו"כ הדפיס את הש"ס עם פירושיו (ש"ס הגדול, ש"ס המסביר, ש"ס המשפיע).
בין חיבוריו הדפיס ספר 'חרות עולם' לשאלת התרת עגונות שעורר עליו חמת הרבנים בה חידש את 'התנאי בנשואין' למנוע שאלת העגונה.
כעת זיהוי הב'דער בלאט' עיתון שי"ל בניו יורק באידיש את התמונה דלהלן, התמונה הוא משנות התר"ץ בעיר לונדון מצעדת רבנים ואדמורי"ם, הרב שאפאטשניק הוא הצועד בראש עם הכמו-קולפיק.
איפה ניתן למצוא יתר הפרטים על הרב ועל הפולמוס?
בראנסוויל כתב:מספריו נראה כי הי' קצת מבוהל בדעתו, מדבר בגדולות ומבטיח עולם הבא למי שילמוד בהם בכל יום וכו'
אגב, הזכרות הנדבנים לש"ס הגדול בדף השני נראה אביסעלע היימיש...
מלכישוע בן אליהועיני כתב:מיללער כתב:נולד בקישינוב שבפוילן בשנת תרמ"ב לאביו ר' יהודא ליב,
תיקון קטן,עיירת קישינוב נמצאת היום במדינת מולדובה ולפני זה היתה חלק מרומניה. אם כי פעם היה נכלל באימפריה הרוסית, לא הייתה אף פעם קשר בינה לבין פולין.
יאיר כתב:ראש מילין http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?19201&
למה כוונתו שכמעט בכל שורה יש "איה-דיה"?
ישראל 111 כתב:עברתי על האמור בעניניו, ורציתי לשאול אם ידוע מתי היא"צ שלו? אם יש לו צאצאים? וגם, מה טעם שספריו לא נדפסו יותר, התנאי המובא כאן הוא הגיוני על היתר עגונה, והתינח בזה, שאר ספרים מנלן?
ישבב הסופר כתב:קשה לזהות כמה מהשמות.
ר' חיים הירשענזאן נמנה על ה'מורינו'... רשימה מעניינת ביותר...
ועתה זרח עלינו מאמרו הגדול והכולל של מכובדינו הרב איתם הנקין שליט"א.איש_ספר כתב:תוך כדי דיבור כתב:בכל אופן לגוף העניין יש אצלי אריכות ועוד חזון למועד.
אזנינו כרויות ומתאפרכסות!
ציבור כתב:אולי יואיל מר להביאו הנה לתועלת החסומים
איש_ספר כתב:ועתה זרח עלינו מאמרו הגדול והכולל של מכובדינו הרב איתם הנקין שליט"א.איש_ספר כתב:תוך כדי דיבור כתב:בכל אופן לגוף העניין יש אצלי אריכות ועוד חזון למועד.
אזנינו כרויות ומתאפרכסות!
http://asif.co.il/?wpfb_dl=4596
סיפר לי הרה"ג ר' יוסף משה סופר שליט"א מעורכי הספר 'מרא דארעא ישראל' שסיפר לו ר' יעקב ב"ר משה בלויא שכאשר מרן הגרח"ע שלח אז מכתב למרן הגריח"ז בירושלים שיצא במחאה נגד יוסף שאפאטשניק מלונדון, אמר הגריח"ז: הוא - הגרח"ע - איננו חפץ לצאת נגד הראי"ה קוק ולעזור את מלחמתנו, אף אני לא אצא נגד שאפאטשניק.
איש_ספר כתב:מאמר מרתק ומקיף, כל דתיילד וכו'. יש"כ.
בהערה האחרונה, ברנארד הומה, קרי חומה. הוא מחבר ספר תולדות מחזיקי הדת שבלונדון (נמצא באוצר).
הוא היה נכדו של ר' אברהם אבא וורנר הרב הראשון של מחזיקי הדת שם,
[אגב, המתבונן בתמונה שמופיעה גם כאן בראש האשכול יראה שאיש לא מביט לעברו של של שפ', כמצופה מאדם שעומד בראש שיירה, וממילא י"ל, או שדחק עצמו לראש, וזה אופיני לתכונתו המגלומנית, או שצלם בחר להנציח אותו אבל באמת יש לפניו עוד אנשים שאינם נראים בתמונה].
חכימא כתב:חיפשתיו באוצר ולא מצאתיו.
אבקש את עזרתכם. תודה.
בקרו טלה כתב:חכימא כתב:חיפשתיו באוצר ולא מצאתיו.
אבקש את עזרתכם. תודה.
מבצר היהדות באנגליה - סיפור מחזיקי הדת [בדף השער - תולדות מחזיקי הדת]
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים