ישראל הר כסף כתב:ומה עם קו התאריך, הסתיימה לה הסאגה סוף סוף?
נוטר הכרמים כתב:לשון חכמים. עוד בענין צורתה האמיתית של אות פ"א ושל האות צדי"ק בכתיבת סת"ם
יתר10 כתב:ישראל הר כסף כתב:ומה עם קו התאריך, הסתיימה לה הסאגה סוף סוף?
יש כבר פולמוס חדש/ישןנוטר הכרמים כתב:לשון חכמים. עוד בענין צורתה האמיתית של אות פ"א ושל האות צדי"ק בכתיבת סת"ם
שבטיישראל כתב:לא
צורת הצדי"ק לא נשתנתה גם לאחר שהחזו"א הביע דעתו בנושא
המערכה כעת על צורת אות פ"א החדשה של הכתיבה תמה
שבטיישראל כתב:צורת הצדי"ק לא נשתנתה גם לאחר שהחזו"א הביע דעתו בנושא
ישבב הסופר כתב:ולמען קושט דברי אמת יש לציין שמעולם לפניו לא היה המנהג כן, ואחריו לא היה. אין סיפור זה קשור לקובץ כלל, ולא לנושא אליו הוסט האשכול, ואין לנו לומר אלא שכאן מצא עם הארץ מקום לגבות את חובו.
מתעמק כתב:קבלתי מאמר מתוך הקובץ החדש, המתקשר בנושא האהוב (או השנוא) לכולנו, ספר חמדת ימים.
המאמר מאת הרב יוסף שאול הויזמן, הנושא וידוי הגדול שבספר בית אהרן והפולמוס סביב השתייכותו לספר חמדת ימים. נראה מעניין לטעמי.
לכן ראוי לכל אדם לקבל על עצמו [ביוה"כ] קבלת התורה על דעת משה רבינו ורשב"י ויותם, כדאיתא בברית אברהם, ע"ש.
וקודם קריאת התורה נכון לומר תפלה שתקנו מהקדמונים ז"ל וזוהי נוסחתה:
הריני מקבל קבלת התורה שניתנה לנו בהר סיני על ידי משה רבינו ע"ה והריני מקבלה מחדש קבלה גמורה וחלוטה, וקבלה זו היא בכל לבי ומאודי ורמ"ח איברי ושס"ה גידי, וקבלה זו היא בלי שום זכר אונס כלל ועיקר אלא בשמחה ובטוב לבב. וקבלה זו היא לדעת הרשב"י הקדוש ולדעת ר"א בנו הקדוש ולדעת יותם בן עוזיהו הקדוש, ופי כפיהם והודאתי כהודאתם וקבלתי כקבלתם וכדעתם. והריני סומך עליהם דרך כלל ופרט ובכלל כל ישראל. וקבלה זו יהא עלי על כל זרעי וזרע זרעי עד סוף כל העולם, עד ועד בכלל אנס"ו ע"כ.
ותפלה זו נכון לאומרה בכל הימים בעת הוצאת ספר תורה, ועל כל פנים מי שלא אמרם בשאר הימים יאמר אותה כהיום הזה כי קדוש הוא לאלהינו ולהיות לו כפרה על אשר חטא עליה וביזה אותה ואת מצותיה, ואת העושק אשר עשק וכיחש בה ובקבלתה. ועתה ישוב לקבלם מחדש בכל לב ובכל נפש ולא ישוב עוד לכסלה:
כותב כתב:הריני מקבל קבלת התורה שניתנה לנו בהר סיני על ידי משה רבינו ע"ה והריני מקבלה מחדש קבלה גמורה וחלוטה, וקבלה זו היא בכל לבי ומאודי ורמ"ח איברי ושס"ה גידי, וקבלה זו היא בלי שום זכר אונס כלל ועיקר אלא בשמחה ובטוב לבב. וקבלה זו היא לדעת הרשב"י הקדוש ולדעת ר"א בנו הקדוש ולדעת יותם בן עוזיהו הקדוש, ופי כפיהם והודאתי כהודאתם וקבלתי כקבלתם וכדעתם. והריני סומך עליהם דרך כלל ופרט ובכלל כל ישראל. וקבלה זו יהא עלי על כל זרעי וזרע זרעי עד סוף כל העולם, עד ועד בכלל אנס"ו ע"כ.
הרבה פעמים היה נכנס מו"ר הרב מבארניב זצוק"ל לבית רבינו אדמו"ר מצאנז זי"ע בלילות בעת שרבו עלה על מטתו לישן שינת הלילה שהיתה תמיד אחר חצות הלילה קרוב לאשמורת הבקר ורבינו מצאנז כך היה אומר תמיד קודם קריאת שמע על המטה היה לנו הרמב"ם שהיה יחיד בחקירה היה לנו האריז"ל שהיה היחיד בקבלה היה לנו הטורי זהב שהיה יחיד בנגלה על דעתם הנני אומר שמע ישראל וכו' וגמר קריאת שמע שעל המטה ושכב על מטתו וכרגע ממש נרדם
יעוי' בהסכמת הגה"צ בעל דרכי תשובה זצ"ל לספר דברי דוד עה"ח מהטו"ז וז"ל ושמעתי מרבינו הקדוש אדמו"ר בעל ד"ח מצאנז זי"ע בכל לילה כשהי' מקבל עליו מס"נ ד' מיתות ב"ד כ"פ נשמע קולו בקודש שה" אומר על דעת רבינו וכו' ועל דעת הטורי זהב וכו' ככה חשב איזה יחידים מרבותינו הראשונים הקדושים ואשר על דעתם קבל על נפשו בשורש נשמתו את יחודו ואחדותו ית"ש עכ"ל
ובשה"ג עם הגהות שארית ציון ח"ב ט'- ט"ז ממהר"ם קרענגיל ז"ל מקראקא הביא בשם ח"א שהיה מגודל בנעוריו אצל רבינו ושמע בעצמו כ"פ שהיה מזכיר בלילה קודם השינה שמות הקדושים אלו משה רבינו ורבינו הרמב"ם והטו"ז
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 545 אורחים