כרם כתב:לפי זכרוני הסידור עם פירוש "שירה חדשה", שהיה פופולרי מאוד גם בצבור החרדי, הוא פרי עטו של חיים טשרנוביץ הלזה.
מישהו יודע יותר פרטים?
נוטר הכרמים כתב:כרם כתב:לפי זכרוני הסידור עם פירוש "שירה חדשה", שהיה פופולרי מאוד גם בצבור החרדי, הוא פרי עטו של חיים טשרנוביץ הלזה.
מישהו יודע יותר פרטים?
מוזר מאוד. הרי היה כתוב שהפירוש הוא של אחד בשם רובינשטיין, ועוד, וכי הוצאת 'אשכול' הידועה חשודה בכך?
איש_ספר כתב:אכן היתה ביקורת ע"פ שירה חדשה לסידור, איני יודע אם בשל המחבר בלבד או גם בפירוש (הכמעט מילולי) מצאו פגם.
אשכול רק צילמו את הסידור ולא היו המולי"ם הראשונים שלו (אפילו תפילת כל פה הפופלארי שלהם, אינו 'שלהם'!)
וכן, צודק ארי במסתרים שאין מקומו בבית מדרשנו.
איש_ספר כתב:אשכול רק צילמו את הסידור ולא היו המולי"ם הראשונים שלו (אפילו תפילת כל פה הפופלארי שלהם, אינו 'שלהם'!)
איש_ספר כתב:אכן היתה ביקורת ע"פ שירה חדשה לסידור, איני יודע אם בשל המחבר בלבד או גם בפירוש (הכמעט מילולי) מצאו פגם.
אשכול רק צילמו את הסידור ולא היו המולי"ם הראשונים שלו (אפילו תפילת כל פה הפופלארי שלהם, אינו 'שלהם'!)
וכן, צודק ארי במסתרים שאין מקומו בבית מדרשנו.
חיס כתב:נוטר הכרמים כתב:כרם כתב:לפי זכרוני הסידור עם פירוש "שירה חדשה", שהיה פופולרי מאוד גם בצבור החרדי, הוא פרי עטו של חיים טשרנוביץ הלזה.
מישהו יודע יותר פרטים?
מוזר מאוד. הרי היה כתוב שהפירוש הוא של אחד בשם רובינשטיין, ועוד, וכי הוצאת 'אשכול' הידועה חשודה בכך?
חיים דוד רוזנשטיין הוא חיבר את הסידור "שירה חדשה" נולד בשנת תרל"א (1871) בעיירה ראדושקוביץ במחוז מינסק שברוסיה הלבנה.
לאביו ר' מיכל (שוחט וחזן בראדושקוביץ, מיקירי העיירה ומאישיה הדגולים). את ימי בחרותו למד ב"ישיבות'' שונות ושקד על לימודי ש"ס ופוסקים.
בהשפעתו של המשורר הנודע בן-עיירתו מ. צ. מאנה ("המצי"ר = מרדכי צבי יליד ראדושקוביץ), נתקרב אל ספרות ההשכלה למד את הלשון הרוסית והתחיל למשוך בשבט סופרים. ראשית כתיבתו - בעתונים "המליץ" ו"הצפירה" - על נושאים שונים מחיי היהודים, הקהילות והחינוך.
גלאגוזים כתב:איש_ספר כתב:אכן היתה ביקורת ע"פ שירה חדשה לסידור, איני יודע אם בשל המחבר בלבד או גם בפירוש (הכמעט מילולי) מצאו פגם.
אשכול רק צילמו את הסידור ולא היו המולי"ם הראשונים שלו (אפילו תפילת כל פה הפופלארי שלהם, אינו 'שלהם'!)
וכן, צודק ארי במסתרים שאין מקומו בבית מדרשנו.
גם וגם.
גם בשל מחברו, שכן ח"ד רוזנשטיין היה מיוצרי החדר ה"מתוקן" [אגב, בנו הוא המילונאי אברהם אבן-שושן],
וגם בשל התוכן. למשל, רוזנשטיין פיסק את פסוקי קריאת שמע שלא לפי טעמי המקרא.
וגם טעה בכמה מקומות. למשל, בפרשת "והיה כי יביאך" הנאמרת בשעת הנחת תפילין, את המילים ופטר חמור תפדה בשה, פי':תתן תחתיו שה לקרבן
בזמנו עורר על כך הרב רוזנטל מחיפה, במכתב למערכת שהתפרסם בבטאון צא"י "דגלנו".
גלאגוזים כתב:איש_ספר כתב:אכן היתה ביקורת ע"פ שירה חדשה לסידור, איני יודע אם בשל המחבר בלבד או גם בפירוש (הכמעט מילולי) מצאו פגם.
אשכול רק צילמו את הסידור ולא היו המולי"ם הראשונים שלו (אפילו תפילת כל פה הפופלארי שלהם, אינו 'שלהם'!)
וכן, צודק ארי במסתרים שאין מקומו בבית מדרשנו.
גם וגם.
גם בשל מחברו, שכן ח"ד רוזנשטיין היה מיוצרי החדר ה"מתוקן" [אגב, בנו הוא המילונאי אברהם אבן-שושן],
וגם בשל התוכן. למשל, רוזנשטיין פיסק את פסוקי קריאת שמע שלא לפי טעמי המקרא.
וגם טעה בכמה מקומות. למשל, בפרשת "והיה כי יביאך" הנאמרת בשעת הנחת תפילין, את המילים ופטר חמור תפדה בשה, פי':תתן תחתיו שה לקרבן
בזמנו עורר על כך הרב רוזנטל מחיפה, במכתב למערכת שהתפרסם בבטאון צא"י "דגלנו".
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 640 אורחים