האם יש מדרש שמפרש את עניין תפילת עוברי דרכים בתפילת כה"ג ביוה"כ לא על עניין הגשמים, אלא שמדובר ברשעים (דלא כאמור בגמרא)?
אין לי כרגע גישה לאוצר (ובחיפוש בפורום לא מצאתי)
תודה רבה!
בברכה המשולשת כתב:האם יש מדרש שמפרש את עניין תפילת עוברי דרכים בתפילת כה"ג ביוה"כ לא על עניין הגשמים, אלא שמדובר ברשעים (דלא כאמור בגמרא)?
אין לי כרגע גישה לאוצר (ובחיפוש בפורום לא מצאתי)
תודה רבה!
רציני כתב:בגמרא לא מובא שזה על עניין הגשם.
ולא תכנס לפניך תפלת עוברי דרכים. רבי חנינא בן דוסא הוה קא אזיל באורחא, שדא מטרא עליה. אמר: רבונו של עולם, כל העולם כולו בנחת וחנינא בצער? פסק מיטרא. כי אתא לביתיה אמר: רבונו של עולם, כל העולם כולו בצער וחנינא בנחת. אתא מיטרא. אמר רבי יוסף: מאי אהניא ליה צלותיה דכהן גדול לגבי רבי חנינא בן דוסא.
צופה_ומביט כתב:רציני כתב:בגמרא לא מובא שזה על עניין הגשם.
משמע להדיא שכן. יומא נג, ב:ולא תכנס לפניך תפלת עוברי דרכים. רבי חנינא בן דוסא הוה קא אזיל באורחא, שדא מטרא עליה. אמר: רבונו של עולם, כל העולם כולו בנחת וחנינא בצער? פסק מיטרא. כי אתא לביתיה אמר: רבונו של עולם, כל העולם כולו בצער וחנינא בנחת. אתא מיטרא. אמר רבי יוסף: מאי אהניא ליה צלותיה דכהן גדול לגבי רבי חנינא בן דוסא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים