חכם באשי כתב:איזה פסול מצאת "בדברים שכאלה"?!
איש_ספר כתב: ובכן נתחיל מהסוף: פרו' תא שמע כתב מאמר מעניין על חיבור המצוי בכת"י הנקרא 'ספר המשכיל', חיבור שנכתב ע"י חכם מתקופת הראשונים. הלה היה חותם לפני שמו 'הנרדף'. על כך כותב תא שמע, כי כאשר קוראים את דבריו, אין פלא מפני מה רדפוהו: יש בספר ביקורת על חז"ל לא אחת ולא שתיים, יש בספר הגשמה (ואני יודע שכעת תמצא עוד חכמים שטעו בנקודה זו), שלדבריו האויר הוא הקב"ה! ובכלל כל סגנונו מלא הפלגות על עצמו בשעה שחכמי דורו כמעט התעלמו ממנו. והנה בין הדברים המוזרים שמונה תא שמע המצויים בספר, הוא הציטוט שהביא חכמני באשי בגנותם של חז"ל שלא ידעו להבחין בין דברי תורה לדברי הבאי. עפ"ל!
אני משער שגם כל הציטוטים המוזרים שעולים פה לאחרונה מקורם משם, וכדאי איפוא שיקבלו הדברים את המשקל הראוי להם.
א"צ לומר, וד"ז פשוט יותר מביעתא בכותחא, למרות התגובה הצפויה, שאם דעתם של חכמי התורה היתה נשמעת, ספר כזה לא היה יוצא לאור כלל. אבל המצב לאשורו, ידוע. ואסיים בזה.
נוטר הכרמים כתב:{אם נשווה לירושתינו, דרך משל. לענ"ד, בתוכן מי ידמה ומה נערוך לישורון, הרי הוא נופל ממנו עשרת מונים בכמות ובאיכות, אבל בעריכה מוצלחת ומושקעת כדבעי, מאירת עינים ומרחיבת דעת, מה יפה ירושתינו!, מהם יראו וישכילו עורכי ישורון המנוסים והדגולים שיהא היין הישן משומר בקנקן מכובד}.
טפח כתב:נוטר הכרמים כתב:{אם נשווה לירושתינו, דרך משל. לענ"ד, בתוכן מי ידמה ומה נערוך לישורון, הרי הוא נופל ממנו עשרת מונים בכמות ובאיכות, אבל בעריכה מוצלחת ומושקעת כדבעי, מאירת עינים ומרחיבת דעת, מה יפה ירושתינו!, מהם יראו וישכילו עורכי ישורון המנוסים והדגולים שיהא היין הישן משומר בקנקן מכובד}.
כיוון שאיכות אינה מדידה כל כך, אעיר רק על הכמות. כרך ישורון ממוצע מחזיק פחות מאלף עמודים, וכרך ממוצע של ירושתנו כחמש מאות עמודים. פרמתי את שרוכי נעליי, חלצי את גרביי וביזע ועמל עשיתי את החשבון, ואם אינני טועה לגמרי, הרי מדובר בחצי מנה ולא בעשרת מונים.
חכם באשי כתב:הויכוח אם ישורון עדיף או ירושתנו, די שטותי. כמאמר העולם: "על טעם ועל ריח אין להתווכח". במיוחד שהוא כבר התנהל באשכול אחר.
חכם באשי כתב:הויכוח אם ישורון עדיף או ירושתנו, די שטותי. כמאמר העולם: "על טעם ועל ריח אין להתווכח". במיוחד שהוא כבר התנהל באשכול אחר.
נוטר הכרמים כתב:כשכתבתי 'כמות' לא התכוונתי למס' עומדים או למנין הסימנים המוקלדים, אלא לכמות המאמרים והתגליות שבו, כמו לקשת הנושאים שעליהם הוא נסוב, ועם 'ירושתינו' והגדול העומד ו'טופח' על קדקדו הסליחה והמחילה רבה!
נוטר הכרמים כתב:אכן מן העלעול בתוכן הענינים עולה כי הספר מלא וגדוש ומעורר ענין רב.
אולי יאות 'ירושתינו' להטעימנו עוד מעט מתוכנו של הספר, טרם נרוץ אל החנויות, בהתחשב עם העובדא כי כמה מכותבים הנכבדים הם מהמשתתפים הקבועים כאן.
סימנא כתב:נוטר הכרמים כתב:כשכתבתי 'כמות' לא התכוונתי למס' עומדים או למנין הסימנים המוקלדים, אלא לכמות המאמרים והתגליות שבו, כמו לקשת הנושאים שעליהם הוא נסוב, ועם 'ירושתינו' והגדול העומד ו'טופח' על קדקדו הסליחה והמחילה רבה!
ראו נא מה כתב זה לאחר שיצא הכרך הקודם של ירושתנו:נוטר הכרמים כתב:אכן מן העלעול בתוכן הענינים עולה כי הספר מלא וגדוש ומעורר ענין רב.
אולי יאות 'ירושתינו' להטעימנו עוד מעט מתוכנו של הספר, טרם נרוץ אל החנויות, בהתחשב עם העובדא כי כמה מכותבים הנכבדים הם מהמשתתפים הקבועים כאן.
viewtopic.php?p=33741#p33741
למה פי' הגש"פ להר"י ג'קטילה (המיוחס להרשב"א) מתפרסם שנית שנה אחר שנה?
מתעמק כתב:האם זה לא המשך? בישורון של שנה שעברה (כרך כד) עמוד נא כתוב המשך יבוא בס"ד, וכן פירוש ההגדה נדפס רק אחר "מתחילה עובדי ע"ז".
כנראה שעתה השלימו משם ואילך.
חכם באשי כתב:בנוגע לעימוד, הרב גוטסמן משלם הרבה יותר מהרגיל כאן בארץ. הוא משתמש במעמד מחו"ל שעושה עבודה לקויה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 313 אורחים