HaimL כתב:נראה שהיא פשוט סברת השכל הישר, שבימי חכמינו ז"ל ל"ה ידועים לא גורמי המחלות, דהיינו בקטריות, ולא הדרך להילחם בהם, דהיינו אנטיביוטיקה, ואופן לקיחתה. ורוב אופני הרפואה של ימיהם לא היו באופן של טיפול מתמשך, אלא או להקל על תסמיני החולי, או לרפא, והכול במעשה אחד.
תלמיד חברים כתב:אם לקבוע על פי שכל, ונחלק חילוקים מדעתנו בגזירת חכמים לעשות רפואה בשבת, א"כ נוכל לבטל את כל הגזירה, כי בימינו אין דרך שאדם מכין בעצמו את התרופות, ואין חשש לשחיקת סממנים?
ספרים וועלט כתב:אך מדוע להניח שמה שלא נעשה במעשה אחד לא נכלל בגזירת חז"ל?
תלמיד חברים כתב:עוד יש להעיר ביאורכם בדעת החזו"א, דא"כ יהיה מותר ג"כ להתחיל ליטול בשבת כשיצטרך ליטול עוד ימים כדי שתושלם הרפואה.
אולם החזו"א לא התיר אלא כשהתחיל קודם השבת. [וגם אם התחיל בערב שבת]. וצ"ע.
תלמיד חברים כתב:מה שכתבתם בסוף, זה מה שהבנתי [וגם כתבתי] שיוצא לפי דבריכם. ומלשון השמועה בשם החזו"א [שהתיר דווקא בהתחיל לפני שבת, מבלי לחלק בדבר] לא משמע כן, ולכן צידדתי שא"א לבאר בדעתו כמו שכתבתם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 122 אורחים